Posiadasz samochód z silnikiem typu diesel? Przygotuj się na nową opłatę. Kolejny wymysł…

Posiadasz samochód z silnikiem typu diesel? Przygotuj się na nową opłatę. Kolejny wymysł…

diesel używany z zagranicy niemcy podatek opłata (4)

Podaj dalej

Samochody z silnikami typu diesel to w Polsce wciąż niezwykle znacząca działka rynku. Więcej jest oczywiście benzyniaków, natomiast inne rodzaje napędów nie są nawet blisko. Czy to pora, kiedy musicie przygotować się już na nową opłatę?

Diesel – najlepiej sprowadzony z zagranicy. Tak wygląda ideał zakupowy dla wielu Polaków. W sumie – nie ma co się temu dziwić. Niemcy nie potrzebują tych samochodów, panuje tam nieco inny standard życia. Jeśli więc samochód jest sprawny i zadbany, stosunkowo młody, to dlaczego nie skorzystać? Handlarze z przyjemnością zajmą się taką maszyną i przywiozą ją do kraju nad Wisłą. Tutaj chętnych na pewno nie zabraknie.

diesel używany z zagranicy niemcy podatek opłata
fot. pixabay

Polska to największy importer samochodów używanych w Unii Europejskiej. W prostych słowach oznacza to, że ściągamy do siebie więcej aut z zagranicy, niż jakikolwiek inny kraj UE. Oczywiście zdecydowana większość tych samochodów pochodzi właśnie z Niemiec. Nie trzeba dodawać, że znacząca część z tych aut to naturalnie diesle. Według różnego rodzaju ekspertów to dla Polski spory problem i koszty.

Natomiast zastanówmy się nad jednym – dlaczego Polacy ściągają te samochody? Weźmy pod uwagę, że zdecydowana większość Polaków jest w stanie przeznaczyć na auto do 30 tysięcy złotych. Oczywiście w tym przypadku nie ma mowy o tym, aby ktokolwiek rozglądał się za nowym autem z salonu. Krajowe auta używane, jakkolwiek by to nie zabrzmiało, mają gorszą opinię od tych sprowadzanych z zagranicy. Kwestia staje się zatem oczywista.

fot. pixabay

Ten diesel się im nie podoba…

Oczywiście aktywiści w dalszym ciągu utrzymują swoją linię i twierdzą, że diesel to największe zło. Samochody jeżdżące na olej napędowy są na piętnowanym co najmniej od kilku lat. W wielu krajach już poczyniono znaczące kroki ku temu, aby diesli na drogach było jak najmniej. Szczególnie tych starszych diesli – powiedzmy ponad 10-letnich.

Jak można przekonać ludzi do tego, aby zrezygnowali ze swoich diesli? Jest na pewno kilka opcji. Jedną z nich jest po prostu pozamykanie miast na ruch takich aut. Jeśli człowiek uzna, że to auto jest niefunkcjonalne i że nie może nim nigdzie wjechać, to się go pozbędzie. Podoba mi się też zachowanie firm, które oferują skup starszych aut. To znaczy na określonych zasadach – zawozisz im auto, oni go od ciebie odkupują i dostajesz nowe, albo stosunkowo nowe auto na bardzo korzystnych warunkach. Taka wymiana z dopłatą.

diesel używany z zagranicy niemcy podatek opłata
fot. pixabay

Natomiast jest też opcja… opłaty. W wielu krajach użytkownicy diesli muszą płacić za to, czym jeżdżą. To swego rodzaju podatek, danina. Może być uiszczona w zależności – albo jednorazowo przy rejestracji auta, albo płaci się ją w jakiś sposób np. co rok. W Polsce taki przepis też jest już gotowy, natomiast na ten moment rząd boi się go wprowadzić, bo obawia się sprzeciwu społecznego. Natomiast niestety – wydaje się, że podatek od diesla jest tylko kwestią czasu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News