Oto najlepiej hamujące samochody! Będziesz w szoku, jak wygląda pierwsza piątka zestawienia [LISTA]

Oto najlepiej hamujące samochody! Będziesz w szoku, jak wygląda pierwsza piątka zestawienia [LISTA]

najlepiej hamujące samochody świat hamulce mclaren porsche ferrari lamorghini (7)

Podaj dalej

Bardzo często zachwycamy się przyspieszeniem aut. Zachwyca nas to, że do setki rozpędza się w 3, albo 4 sekundy. Ale czy kiedykolwiek patrzyliście w drugą stronę? Jakie są najlepiej hamujące samochody? Będziecie zaskoczeni wynikami.

Lista przedstawia najlepiej hamujące samochody. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć – być może ten ranking jest nawet ważniejszy niż to, jak auta przyspieszają. Przecież bądź co bądź każdym, albo prawie każdym autem rozpędzisz się do 200, czy 250 km/h. Jednym wolniej, drugim szybciej – jedno ma lepsze przyspieszenie, drugie gorsze. Ale problem zaczyna się wtedy, kiedy trzeba tę prędkość nagle wytracić. To nie przez przyspieszenie mamy wypadki… a przez to, że ktoś w porę nie zahamuje.

najlepiej hamujące samochody świat hamulce mclaren porsche ferrari lamorghini
fot. Pagani

Te niezwykle cenne badania przeprowadziło legendarne „Auto Motor Und Sport”. Nam przekazuje je strona Brembo. W sumie nie ma co się dziwić – aż 13 z 15 aut wyposażone były właśnie w hamulce tej firmy. To oczywiste, że chcą się pochwalić. Sprawdzian można uznać za bardzo wyczerpujący. Nie ma tu mowy o żadnym przypadku, czy nierównym traktowaniu.

Każdy samochód przechodził podobne przygotowania do sprawdzianu. Zawsze w aucie były dwie osoby. Najpierw przeprowadzano 9 hamowań na ostro, a liczył się wynik tego 10. Chodziło o to, żeby każdy samochód miał zagrzane hamulce – aby nie było żadnego przypadku. Zadanie było jedno – zahamować na jak najmniejszym dystansie z prędkości wyjściowej 100 km/h. Jaka jest pierwsza 15 rankingu?

fot. Lexus

Będziecie zaskoczeni… czy jednak nie?

Na 14. i 15. miejscu ex-aequo można umieścić Pagani Zondę F oraz Lexusa LFA. W obu przypadkach droga hamowania wyniosła 31.6 metrów. Co to Pagani, warto powiedzieć, że wyhamowanie z 200 km/h zajmuje jej tylko 4,4 s. Co do Lexusa, krążą legendy, że podczas testów eksperci byli wręcz przerażeni. Kierowca testowy miał hamować tak późno, że wszyscy byli przekonani, że auto za moment wyleci z toru.

najlepiej hamujące samochody świat hamulce mclaren porsche ferrari lamorghini
fot. Porsche

Kolejne cztery pozycje to Audi TT RS, Porsche 918 Spyder, KTM X-BOW GT oraz Ferrari F12 Berlinetta. Ich droga hamowania to odpowiednio 31.5, 31.4 oraz 31.3 m. Co do Porsche, to było ono pierwszym w historii samochodem dopuszczonym na drogi, który na Nordschleife zszedł poniżej granicy 7 minut. Hamulce na pewno w tym pomogły… W przypadku KTM-a należy podkreślić przede wszystkim jego wagę – 847 kg. To na pewno nie jest bez znaczenia. Wynik KTM-a jest identyczny, co Ferrari.

Następne trzy pozycje w rankingu to auta, których droga hamowania wyniosła równe 31 metrów! Są to kolejno Lotus Exige Cup 380, Chevrolet Corvette C6 Z06 oraz Chevrolet Corvette C7 Z06. Z tego wyniku skubnął nieco Mercedes AMG GTR Pro. Jemu droga hamowania z prędkości 100 km/h zajęła 30.7 metrów. V8 biturbo o mocy 585 koni mechanicznych – no tak… to musi dobrze hamować.

fot. Chevrolet

Pierwsza piątka?

Najlepszą piątkę zamyka McLaren 720S. Potwór o mocy 720 KM hamuje z setki na dystansie 30.6 metrów. I nagle… w stosunku do czwartego miejsca to wydaje się przepaść… bo Lamborghini Aventador SVJ robi to samo w 29.9 metrów. Znów musimy podkreślić tutaj wagę – 1525 kg. W sumienie niewiele mniej, bo 29.6 metrów zajmuje droga hamowania z setki Ferrari 488 PISTA.

fot. Lamborghini

I nagle wchodzimy w zupełnie nowe rejony. Ponad metr mniej, bo dystans 28.5 metra zajmuje hamowanie z setki McLarenowi Senna. Masa niecałych 1200 kg, 800 koni mechanicznych, 800 Nm momentu obrotowego… no i drugi najlepszy system hamowania. Nie bez powodu dla wielu osób to najlepszy samochód świata.

najlepiej hamujące samochody świat hamulce mclaren porsche ferrari lamorghini
fot. Porsche

I w końcu pierwsze miejsce… Porsche 911 GT3 RS, który z setki hamuje na dystansie 28.2 m. Zresztą dodajmy tylko, że 911 GT2 RS zahamowało w 29.3 m, więc teoretycznie to właśnie ten samochód mógłby zająć trzecie miejsce rankingu. Postanowiono jednak potraktować je jako „jedną całość” i przyznać GT3 RS pierwsze miejsce.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News