Koniec z szybką jazdą po niemieckich autostradach? Te dane są zatrważające. Jak to możliwe?

Koniec z szybką jazdą po niemieckich autostradach? Te dane są zatrważające. Jak to możliwe?

niemieckie autostrady niemcy autostrada koniec szybkiej jazdy

Podaj dalej

Koniec z szybką jazdą po niemieckich autostradach? Wielu Polaków zapyta pewnie – ale jak to? W naszym kraju niemiecka autostrada to synonim wolności i wciskania gazu do dechy bez żadnych limitów. Co zresztą też nie zawsze ma wiele wspólnego z prawdą.

W 2021 roku na niemieckich autostradach odnotowano łącznie korki o długości 850 tysięcy kilometrów. Oznacza to ni mniej, ni więcej tyle, że codziennie tworzyły się tam korki o średniej długości 2328 kilometrów. Koniec z szybką jazdą? Skoro i tak trzeba stać w korkach?

niemieckie autostrady niemcy autostrada koniec szybkiej jazdy
fot. pixabay

Kierowcy stracili w tych korkach na niemieckich autostradach 346 500 godzin. Oczywiście wszystko zależy od okoliczności. Od dnia tygodnia, godziny, przede wszystkim od regionu kraju. Inaczej będzie w Berlinie, a inaczej gdzieś – powiedzmy – w środku trasy pomiędzy Hamburgiem i Hanowerem.

Oczywiście te dane w pewnym sensie mogą być przerażające, ale czy to oznacza, że po niemieckich autostradach nie da się jeździć, bo wszędzie jest korek? No nie. Weźmy pod uwagę, że te trasy często przebiegają przez duże miasta, to raz. Dwa, że wliczane są tutaj korki na wszelkiego rodzaju zjazdach. Nie jest to do końca miarodajne. A trzy – Niemcy mają ponad 13 tysięcy kilometrów autostrad…

niemieckie autostrady niemcy autostrada koniec szybkiej jazdy
fot. pixabay

Poza tym, pamiętajmy o tym, że nie wszystkie niemieckie autostrady nie mają ograniczeń prędkości. Teoretycznie takich dróg jest około 70%. I na nich też zdarzają się czasowe ograniczenia. Pamiętajmy też o tym, że tam, gdzie te ograniczenia już są, zazwyczaj pełno jest fotoradarów. Zanim więc przyciśniecie sobie na niemieckiej autostradzie sprawdźcie, czy to akurat ten odcinek bez ograniczenia. Inaczej… oj, czeka was wysoki mandat.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News