Już od 1 października benzyna za 7,19 zł a diesel za 8,26 zł? Tego scenariusza wszyscy się boimy

Już od 1 października benzyna za 7,19 zł a diesel za 8,26 zł? Tego scenariusza wszyscy się boimy

benzyna diesel ceny paliw paliwo

Podaj dalej

Zastanawialiście się co by było, gdyby w tym momencie przestała obowiązywać tarcza antyinflacyjna? Gdyby od 1 października benzyna i diesel były dostępne już z tradycyjną, normalną stawką VAT i akcyzy?

Paliwo w Polsce jest koszmarnie drogie. Tak – wiem, że jest tańsze, niż dwa, albo trzy miesiące temu, ale to mało istotne. W porównaniu do ubiegłych lat nie ma nawet o czym mówić. Przecież 6 zł to zawsze była górna, psychologiczna bariera. Aktualnie diesel kosztuje 7,14 zl, więc o czym tutaj rozmawiać? Nawet stosunkowo „tania” benzyna kosztuje 6,22 zł. O jakąś złotówkę za dużo…

benzyna diesel paliwo ceny paliw
fot. freepik.com – shangarey

A pamiętajmy, że w naszym kraju wciąż obowiązuje tarcza antyinflacyjna. Chodzi tutaj m.in. o mniejszy VAT, m.in. na paliwo. A co, gdyby VAT z powrotem wynosił 23%? Ile w tym momencie kosztowałoby paliwo? Benzyna kosztowałaby teraz 7,19 zł za litr, zaś diesel 8,26 zł za litr. Chyba rozumiecie powagę sytuacji, prawda?

Paczkomaty InPost przestaną działać? Firma zgłasza sprawę – co z odbieraniem przesyłek?

Oczywiście obóz rządzący nie wycofa się z tarczy antyinflacyjnej, przynajmniej na razie. Już zdecydowano o tym, aby przedłużyć jej działanie minimum do końca roku. A podejrzewam, że później tarcza będzie przeciągana jeszcze dłużej. Pamiętajmy o tym, że w przyszłym roku odbędą się wybory parlamentarne. Kryzys związany z węglem już odbija się na poparciu rządzących. Raczej politycznie „nie stać” ich na paliwo kosztujące ponad 8 zł…

Urzędnicy przeprowadzą kontrole! Sprawdzą, jaki masz piec i czym palisz! Możesz stracić pieniądze

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News