Jesteś niezaszczepiony? Nie wejdziesz na stację paliw ani do stacji kontroli pojazdów. Nowe przepisy muszą takie być?

Jesteś niezaszczepiony? Nie wejdziesz na stację paliw ani do stacji kontroli pojazdów. Nowe przepisy muszą takie być?

niezaszczepiony (2)

Podaj dalej

Zastanawiam się, kiedy te wszystkie przepisy pójdą dalej. Kiedy niezaszczepiony człowiek zostanie pozbawiony jakichkolwiek praw. Nawet tych podstawowych do życia. Jak nic sprawdzają się słowa, że przecież szczepienie jest nieobowiązkowe. Że nikt nie będzie nikogo do niczego zmuszać.

Dla przykładu, w Hamburgu już bawią się dobrze. Niezaszczepiony człowiek nie ma prawa wejść tam do restauracji, ani klubów. W mieście wprowadzony został „model 2G”, który daje przedsiębiorcom taką możliwość – braku opcji wejścia do lokalu i obsługi osoby niezaszczepionej. Co ciekawe, większość restauratorów, czy właścicieli klubów temu przyklasnęła. Uważają to za dobry pomysł, a w miniony weekend lokale były pełne osób zaszczepionych i ozdrowieńców.

niezaszczepiony
fot. pixabay

Powoli zmierzamy w kierunku tego, że przepustką do normalnego życia będzie paszport covidowy. To w dużym uproszczeniu, bo w wielu krajach wystarczy to, że dana osoba jest ozdrowieńcem. Ci, którzy nie mogą się pochwalić takimi dokumentami, muszą wykonać test na obecność koronawirusa. Te trzy filary stały się takim standardem w nowym świecie. Nie tylko przy podróżowaniu, ale tez przy korzystaniu z podstawowych dóbr.

fot. pixabay

Dzisiejszego popołudnia czasu polskiego rozpoczyna się US Open. Czwarty i zarazem ostatni w tym roku tenisowy turniej wielkoszlemowy. Oczywiście na korty w nowojorskim Flushing Meadows wstęp będzie ograniczony. Możliwość oglądania rywalizacji będą miały osoby zaszczepione min. jedną dawką szczepionki przeciw covid. Będzie to dotyczyło wszystkich osób powyżej 12. roku życia. Jeszcze bardziej kontrowersyjny jest fakt, że decyzję ogłoszono 3 dni przed rozpoczęciem turnieju…

Co później…?

Zastanawiam się co czeka nas potem? Rządy całego świata ewidentnie mają zamiar namówić ludzi na szczepienie. Nie udało się prośbą, to może się uda groźbą? Niestety – trochę tak to właśnie wygląda. A przynajmniej tak odbiera to wiele osób. To już nie są zachęty. To jest pokazywanie, co będzie, kiedy się nie zaszczepisz. Nie będziesz mógł pracować? Nie będziesz otrzymywał wynagrodzenia? Jeśli coś się stanie, nie będziesz mógł odwiedzić lekarza. Nie zjesz w restauracji i nie pobawisz się w klubie. To wszystko już było… o tym wszystkim już mówili.

fot. pixabay

Co czeka nas jeszcze? Czekam, kiedy ktoś rzuci pomysł zablokowania jakiejś podstawowej potrzeby. W przypadku zmotoryzowanych może być to chociażby zakaz wejścia na stację paliw. Taka decyzja mogłaby zmienić absolutnie wszystko. Byłyby w niej – w moim mniemaniu – tylko trzy rozwiązania. Pierwsze – ludzie się ugną i się zaszczepią. Możliwe, chociaż szanse tego rozwiązania oceniłbym na jakieś 20%. Drugie – ludzie się zbuntują i dojdzie do naprawdę burzliwych protestów. To dla mnie rozwiązanie bardziej prawdopodobne – tak na 30%. Jednak najbardziej prawdopodobne jest to, że czarny rynek rozwinie się tak, że każdy niezaszczepiony sobie załatwi ten dokument bez szczepienia.

niezaszczepiony
fot. pixabay

To kompletnie inny temat, ale czy muszę wam przypominać, co dała prohibicja w Stanach Zjednoczonych? Zakazano sprzedaży, produkcji oraz transportu alkoholu na terenie całego kraju. Co to dało? A no tyle, że do niewyobrażalnych rozmiarów rozwinęło się podziemie. Ludzie i tak produkowali i sprzedawali alkohol, tylko robili to poza jakąkolwiek kontrolą państwa. Ciekawostka – w transporcie bimbru w Karolinie Północnej i na Florydzie stuningowanymi przez siebie samochodami jeździli m.in. mężczyźni, którzy później zakładali organizację NASCAR. Wyścigi bimbrowników ich furami były podwalinami pod tę serię.

Przepisy nie zawsze działają

Przepisy nie zawsze działają. To znaczy działają wtedy, kiedy ludzie widzą w nich jakiś sens. Jeśli go nie widzą – a tak może być w tym przypadku – to zaczynają protestować i robią wszystko, aby te przepisy łamać.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News