WAŻNE: 560 km dróg oddane dla kierowców! Dokąd pojedziemy szybciej?!

WAŻNE: 560 km dróg oddane dla kierowców! Dokąd pojedziemy szybciej?!

autostrada mandat e toll

Podaj dalej

Rozwój sieci dróg jest jednym z priorytetów każdego państwa. Polska od wielu lat sukcesywnie zwiększa ilość tras szybkiego ruchu i autostrad. Do dyspozycji kierowców oddano łącznie 560 km tras. Dokąd teraz pojedziemy szybciej i wygodniej?

Trwa długi majowy weekend. Już od piątku 28 kwietnia kierowcy masowo ruszyli w Polskę na wypoczynek. Jednocześnie zbliża się lato – czas w roku, gdzie liczba remontów dróg zdecydowanie wzrasta. Roboty można spotkać przy głównych węzłach komunikacyjnych i na drogach lokalnych, gdzie wymienia się nawierzchnię lub porządkuje teren wokół drogi. Na szczęście w Polsce takich miejsc, które wymagają interwencji drogowców, jest coraz mniej.

Autostrady w Polsce

Polska ma kilka autostrad, które pomagają sprawniej poruszać się po kraju. Oczywiście prowadzą one w najpopularniejszych kierunkach. Ze wschodu na zachód przejedziemy od Rzeszowa do granicy z Niemcami. Z północy na południe od Bałtyku po granicę z Czechami. Oczywiście w całej układance nie może zabraknąć szosy, która ułatwia dojazd do Warszawy. W tej sieci dróg jest jedna bardzo ważna informacja – kluczowa autostrada z północy na południe została w całości oddana dla kierowców!

Autostrada w Polsce
fot. GDDKiA / Krzysztof Nalewajko

560 km wysokiej klasy autostrady

Przy najbliższym planowaniu trasy z Gdańska do granicy z Republiką Czeską, warto wziąć pod uwagę autostradę A1. Ta trasa została oddana w całości do użytku kierowców i niemal na całej jej długości obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h. Oznacza to, że przejazd praktycznie przez całą Polskę powinien potrwać około 6 godzin przy jeździe zgodnie z przepisami i krótką przerwą na odpoczynek.

Autostrada A1 bez ograniczeń prędkości
fot. GDDKiA

Jednym z ostatnich fragmentów, gdzie drogowcy prowadzili prace budowlane, znajdował się między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem o łącznej długości ponad 24 km. Cechą charakterystyczną są dwie jezdnie o nawierzchni betonowej po trzy pasy ruchu każda. Taki układ zdecydowanie poprawi przepustowość ruchu w największym natężeniu pojazdów np. w sezonie letnim.

źródło: money.pl

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News