Skokowy wzrost cen paliw sprawia, że wielu kierowców rozpoczyna poszukiwania alternatywy dla swojego aktualnego samochodu. Ciekawą propozycją na rynku jest Toyota Prius 3 generacji. Przede wszystkim mistrz oszczędzania, który ma też inne zalety.
Większość kierowców z dużą uwagą przygląda się temu, co dzieje się z poziomem cen paliw. W czasie trudniejszej sytuacji na rynkach cen paliw na popularności zyskują przede wszystkim pojazdy ekonomiczne. Jednym z nich z bardzo dużą pewnością jest Toyota Prius. Auto, które pojawiło się na rynku pod koniec lat 90. XX wieku, dzisiaj cieszy się sporą popularnością i jest wzorem samochodu hybrydowego.
Największą zaletą Priusa 3 generacji jest niskie spalanie.
Ludzie odpowiedzialni za tworzenie napędu hybrydowego mają kilka nadrzędnych celów. Jednym z nich jest możliwie niskie spalanie paliwa. W przypadku omawianego dzisiaj Priusa założenia projektowe są zrealizowane, ponieważ przy drobnej wprawie można uzyskać spalanie na poziomie 4 litrów benzyny na sto kilometrów. W wielu przypadkach można zamontować również instalację gazową. Co za tym idzie koszt przejechania każdego kilometra, jest jeszcze niższy.
Przestronne wnętrze zasługuje na uwagę!
Toyota Prius 3 generacji jest również samochodem przestronnym. W jej wnętrzu znajdziemy sporo miejsca dla pasażerów i kierowcy. Dodatkowe poczucie przestrzeni pojawia się również za sprawą panoramicznego dachu, który pojawia się w wielu egzemplarzach. Rzeczami, które mogą mniej przypaść do gustu, jest jakość materiałów. Ekologiczny charakter samochodu wymusił na producencie skorzystanie z materiałów słabszej jakości. Na szczęście poziom spasowania ze sobą materiałów budzi zadowolenie. Warto przed zakupem Toyoty Prius 3 generacji zasiąść na fotelu, ponieważ pewnej grupie osób poziom trzymania bocznego może nie odpowiadać.
Toyota Prius 3 generacji ma też swoje usterki
W przypadku hybrydowego modelu japońskiego producenta możemy mówić o bardzo dużej trwałości. Przy właściwym serwisowaniu i trzymaniu się zaleceń Toyoty oraz zdrowego rozsądku, mamy do dyspozycji bezpieczny i żywotny pojazd. Najwięcej problemów z Priusem zaczyna się na poziomie 300 000 – 400 000 km, ponieważ przy tym przebiegu może być konieczna regeneracja baterii lub wymiana, chociażby uszczelki pod głowicą.