Toyota Prius 3 generacji - czy jest się czego bać?! Poznaj dobrą hybrydę na ciężkie czasy!

Toyota Prius 3 generacji - czy jest się czego bać?! Poznaj dobrą hybrydę na ciężkie czasy!

2012 Toyota Prius Family

Podaj dalej

Skokowy wzrost cen paliw sprawia, że wielu kierowców rozpoczyna poszukiwania alternatywy dla swojego aktualnego samochodu. Ciekawą propozycją na rynku jest Toyota Prius 3 generacji. Przede wszystkim mistrz oszczędzania, który ma też inne zalety.

Większość kierowców z dużą uwagą przygląda się temu, co dzieje się z poziomem cen paliw. W czasie trudniejszej sytuacji na rynkach cen paliw na popularności zyskują przede wszystkim pojazdy ekonomiczne. Jednym z nich z bardzo dużą pewnością jest Toyota Prius. Auto, które pojawiło się na rynku pod koniec lat 90. XX wieku, dzisiaj cieszy się sporą popularnością i jest wzorem samochodu hybrydowego.

Największą zaletą Priusa 3 generacji jest niskie spalanie.

Ludzie odpowiedzialni za tworzenie napędu hybrydowego mają kilka nadrzędnych celów. Jednym z nich jest możliwie niskie spalanie paliwa. W przypadku omawianego dzisiaj Priusa założenia projektowe są zrealizowane, ponieważ przy drobnej wprawie można uzyskać spalanie na poziomie 4 litrów benzyny na sto kilometrów. W wielu przypadkach można zamontować również instalację gazową. Co za tym idzie koszt przejechania każdego kilometra, jest jeszcze niższy.

brakuje diesla na stacjach paliw

Przestronne wnętrze zasługuje na uwagę!

Toyota Prius 3 generacji jest również samochodem przestronnym. W jej wnętrzu znajdziemy sporo miejsca dla pasażerów i kierowcy. Dodatkowe poczucie przestrzeni pojawia się również za sprawą panoramicznego dachu, który pojawia się w wielu egzemplarzach. Rzeczami, które mogą mniej przypaść do gustu, jest jakość materiałów. Ekologiczny charakter samochodu wymusił na producencie skorzystanie z materiałów słabszej jakości. Na szczęście poziom spasowania ze sobą materiałów budzi zadowolenie. Warto przed zakupem Toyoty Prius 3 generacji zasiąść na fotelu, ponieważ pewnej grupie osób poziom trzymania bocznego może nie odpowiadać.

Toyota Prius 3 generacji ma też swoje usterki

W przypadku hybrydowego modelu japońskiego producenta możemy mówić o bardzo dużej trwałości. Przy właściwym serwisowaniu i trzymaniu się zaleceń Toyoty oraz zdrowego rozsądku, mamy do dyspozycji bezpieczny i żywotny pojazd. Najwięcej problemów z Priusem zaczyna się na poziomie 300 000 – 400 000 km, ponieważ przy tym przebiegu może być konieczna regeneracja baterii lub wymiana, chociażby uszczelki pod głowicą.

hybryda-toyota-prius

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News