To jedno małe uderzenie może mieć spore konsekwencje! Sprawdź te elementy w aucie

To jedno małe uderzenie może mieć spore konsekwencje! Sprawdź te elementy w aucie

To jedno małe uderzenie może mieć spore konsekwencje! Sprawdź te elementy w aucie

Podaj dalej

Błędy za kierownicą zdarzają się każdemu i trzeba być tego świadomym. Z pozoru jedno małe uderzenie kołem o krawężnik, może mieć szereg różnych konsekwencji. Warto zainteresować się sprawą i dowiedzieć się, czy po takim kontakcie z naszym samochodem jest wszystko w porządku.

Przytarcie alufelgą o krawężnik zdarza się najczęściej w trakcie parkowania. Źle wymierzona odległość i rysa na powierzchni  alufelgi, a nawet opony gotowa. Są jednak sytuacje, w których najeżdżamy na krawężnik z większym impetem – ratowanie się przed kolizją, czy zwykłe zagapienie się. Takie rzeczy się zdarzają i nie można ich lekceważyć.

Uszkodzona powierzchnia felgi

Wspominaliśmy powyżej o tym, że drobne obtarcie alufelgi o krawężnik zdarza się niemal każdego dnia wielu kierowcom. Aluminium lub stal, z jakiej wykonana jest obręcz, ma warstwy lakieru. W tym warstwę powłoki bezbarwnej, a czasem nawet antykorozyjnej. Jeśli dojdzie do naruszenia powierzchni, nasza felga może zacząć rdzewieć. Poza tym podczas mocniejszego uderzenia w twardą przeszkodę mogło dojść do jej zniekształcenia.

ciśnienie w oponach
Fot. pixabay.com

Dziurawa opona

Zbyt mocne najechanie na krawężnik, może doprowadzić do rozcięcia ogumienia. Może być to jedynie powierzchniowe uszkodzenie powłoki opony lub całkowite jej przebicie. Jeśli przydarzy nam się taki błąd na drodze, warto zatrzymać się w bezpiecznym miejscu i skontrolować oponę.

cisnienie w oponach kontra wydatki na paliwo
foto Freepic jcomp

To jedno małe uderzenie, może mieć spore konsekwencje

Jeśli chcemy być już bardzo dokładni w ocenie stanu technicznego naszego pojazdu na drodze po kontakcie z krawężnikiem, można pojechać również na diagnostykę zawieszenia. Zdarza się tak, że wykrzywieniu ulegają drążki stabilizatora, wahacze i inne elementy zawieszenia. Taka kontrola jest obowiązkowa, gdy auto zaczyna ściągać na jedną ze stron lub wyczuwalnie gorzej się prowadzi. Niestety to jedno małe uderzenie, może mieć spore konsekwencje, dlatego tak ważne jest trzymanie obu rąk na kierownicy i koncentrowanie swojej uwagi niemal wyłącznie na sytuacji na drodze. Chwila z telefonem w ręku lub napojem nie jest warta ewentualnych strat materialnych, jakie możemy ponieść z powodu najechania na krawężnik.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News