Ten silnik przejedzie bez problemu 500 tys i lubi pracować z LPG! Hit na ciężkie czasy!

Ten silnik przejedzie bez problemu 500 tys i lubi pracować z LPG! Hit na ciężkie czasy!

nowe-przepisy-unia-benzyna-diesel

Podaj dalej

W motoryzacji znajdziemy kilka prawdziwych ikon trwałości, które potrafią przejechać wiele tysięcy kilometrów bez awarii. Prezentowany dzisiaj silnik ma swoje wady, ale jego prosta konstrukcja, podatność na zamontowanie instalacji LPG i całkiem wysoka trwałość, plasują go w ścisłej czołówce jednostek napędowych na ciężkie czasy!

Gdy każda złotówka ma znaczenie, chcemy, żeby pojazd, którym jeździmy na co dzień, generował wyłącznie najmniejsze koszty stałe i był narzędziem, na którym możemy polegać w każdej sytuacji. Silniki produkowane obecnie dopiero przejdą długotrwałe testy wytrzymałościowe, dlatego poszukiwanie lidera niezawodności w nowych konstrukcjach trwa. Na szczęście wiadomo, na co zwrócić uwagę wśród starszych modeli, które przestały być już produkowane z powodu rygorystycznych norm spalin.

Niemiecka klasyka gatunku w czeskim wydaniu

Popularność Skody na polskim rynku jest ciągle bardzo duża. Dołączenie do grupy VAG dla czeskiego producenta było trafną decyzją, ponieważ Czesi mogli skoncentrować się na budowaniu relatywnie przestronnych i tanich w utrzymaniu samochodów. Jeśli poszukujemy auta o wysokim poziomie trwałości i zależy nam na silniku benzynowym, warto bliżej przyjrzeć się jednostce 1.6 MPI. Ten benzynowy motor może pochwalić się mocą na poziomie 102 KM.

silnik volkswagen diesel

Ten silnik przejedzie jeszcze wiele kilometrów

Chociaż od pojawienia się silnika 1.6 MPI minęło już sporo czasu, ponieważ pierwsze ośmiozaworowe wersje tej jednostki napędowej zjechały z taśm montażowych w 1994 roku, można z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że jest to jeden z najlepszych benzyniaków starszej daty na rynku. Bez skomplikowanej konstrukcji, filtrów cząstek stałych, sprzęgieł dwumasowych i wrażliwego układu wtryskowego. Bardzo dobrze współpracuje on z instalacjami LPG.

dacia-lpg-2
fot. Dacia

Pamiętaj o oleju i słabej dynamice

Zgodnie z powiedzeniem – nie ma róży bez kolców, silnik 1.6 MPI ma też swoje cechy, które mogą dla wielu kierowców być wadą. Niska moc silnika na poziomie 102 KM sprawia, że dynamika podróży z więcej niż jedną osobą na pokładzie jest przeciętna lub wręcz słaba. Mocniejsze dodawanie gazu niemal natychmiast przekłada się na wzrost zużycia paliwa. Dlatego, jeśli 1.6 MPI to najlepiej z LPG, inaczej zaczyna być drogo. Do tego motor lubi sobie wypić więcej oleju i popsuć cewkę zapłonową.

Podsumowując, jest to na pewno jednostka napędowa, którą warto wziąć pod rozwagę, jeśli szukamy silnika starszego konstrukcyjnie i w pierwszej kolejności zależy nam na trwałości oraz możliwości zamontowania LPG.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News