Ten proceder dotyka też motocyklistów! Nie kupuj takich jednośladów, to grozi problemami!

Ten proceder dotyka też motocyklistów! Nie kupuj takich jednośladów, to grozi problemami!

Mio sezon motocyklowy

Podaj dalej

Sezon wakacyjny sprzyja realizowaniu marzenia o własnym motocyklu. Jednak w przypływie emocji, trzeba zachować zimną krew, żeby uniknąć problemów. Okazuje się, że nie tylko kierowcy samochodów powinni dokładnie sprawdzać historię pojazdu.

Motocykle w krajach europejskich są przede wszystkim urządzeniami, które mają dawać przyjemność z jazdy. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku skuterów, ponieważ one bardzo często są alternatywą dla słabo rozwiniętej komunikacji zbiorowej i służą dzielnie niemal każdego dnia. W każdym z tych przypadków podczas dokonywania zakupu używanego jednośladu potrzebna jest ostrożność.

Przeszłość samochodów przestaje zaskakiwać

Szereg materiałów o tym, jak ważna dla bezpieczeństwa transakcji, jest znajomość historii serwisowej pojazdu, sprawia, że ludzie przestali się bać i zaczęli dokładnie sprawdzać, co działo się z konkretnym autem w przeszłości. Coraz większą popularnością cieszą się niezależne opinie rzeczoznawców oraz raporty z historii serwisowej. Na ich podstawie można z dużym prawdopodobieństwem prześledzić przeszłość pojazdu.

Większa świadomość przekłada się na zdecydowanie mniejszą skalę oszustwa, ponieważ przestrzeń do zarobienia na nieuczciwej transakcji z klientem, jest coraz mniejsza. Do tego kary pozbawienia wolności za manipulacje przy przebiegu samochodu dodatkowo zniechęcają.

Motocykliści są mocniej narażeni

Jazda motocyklem, choć należy do przyjemności, wiąże się z dużo większym ryzykiem, ponieważ człowiek na motocyklu pozbawiony jest wielu elementów ochrony i w trakcie kolizji z innym pojazdem w większości przypadków znajduje się na straconej pozycji. Dlatego poza samym zaufaniem w zapisy ogłoszenia, warto dokładnie sprawdzić historię serwisową motocykla.

Kręcone przebiegi i poważne naprawy

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że wśród sprzedawców motocykli zdarzają się osoby, które decydują się na korektę przebiegu, czy wystawiają oni motocykl z poważnymi uszkodzeniami. Zespawana rama, uszkodzone zawieszenie i niejasna historia serwisowa. To również może spotkać motocyklistę. Dlatego w przypływie pozytywnych emocji, przy zakupie własnego motocykla, warto zachować zimną krew, żeby na chłodno przeanalizować najważniejsze elementy. Sezon letni, może zaczekać i pośpiech w tej sytuacji, może być złym doradcą.

Mio sezon motocyklowy
fot. Mio

Źródło: carVertical

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News