Szykują się nowe opłaty dla kierowców! Wszystko dla naszego dobra...

Szykują się nowe opłaty dla kierowców! Wszystko dla naszego dobra...

silnik diesel spaliny

Podaj dalej

Użytkowanie samochodu z roku na rok jest coraz droższe, a wiele wskazuje na to, że szykują się nowe opłaty dla kierowców. Komisja Europejska chce w ten sposób zachęcić producentów do tworzenia bardziej ekologicznych pojazdów, a ich właścicieli do przesiadki na bardziej czysty środek transportu.

Unia Europejska prawdopodobnie za wszelką cenę chce osiągnąć swoje ekologiczne cele. Mimo, że w opinii ekspertów są one trudne do zrealizowania i w wielu przypadkach wzajemnie się wykluczają. Opłaty drogowe mają być metodą na zachęcenie kierowców do przesiadki na bardziej przyjazne środowisku pojazdy. Niestety ta sugestia dotyczy przede wszystkim branży transportowej, która już teraz działa w mocno wyśrubowanych normach emisji spalin.

Droższy transport to wyższe ceny!

O tej prostej zależności mówiliśmy już wielokrotnie. Im koszt transportu dóbr jest większy, tym wyższą cenę przy kasie zapłaci konsument. Paradoksalnie nakładanie kolejnych opłat na firmy transportowe nie spowoduje, że będą one zamożniejsze. Wręcz przeciwnie w związku z tym konkurencja na rynku spadnie, a zapotrzebowanie na transport pozostanie na podobnym poziomie. Mniej przewoźników przy takiej samej ilości towarów oznacza kolejną podwyżkę cen.

platnosc karta sklep
fot. freepik

Szykują się nowe opłaty

Najnowszy pomysł spokojnie można nazwać irracjonalnym. Komisja Europejska chce zmienić przepisy na temat eurowiniety. Mają one dotknąć przede wszystkim przyczepy i naczepy. Zapewne docelowo będzie drożej. Sam pomysł ma wejść w życie dopiero w okolicy 2030 roku. Jednak brakuje powodów do zadowolenia, ponieważ już od 2024 roku wchodzą w życie nowe przepisy. Od przyszłego roku sposób naliczania wysokości opłaty ma być zależny nie od nory emisji spalin, a od ilości emitowanego dwutlenku węgla.

korki autostrada etoll

Połączenie ze sobą tych dwóch opłat sprawi że nawet najbardziej ekologiczne pojazdy z aktualną normą Euro VI, mogą mieć kłopot w sprawnym i przede wszystkim tanim poruszaniu się po Starym Kontynencie. W imię walki o lepszy klimat w naturze, Unia Europejska psuje klimat wśród przedsiębiorców.

źródło: trans.info

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News