Skuteczne sposoby na weryfikację przebiegu! Oszustwa wychodzą natychmiast!

Skuteczne sposoby na weryfikację przebiegu! Oszustwa wychodzą natychmiast!

Przebieg

Podaj dalej

Kupowanie samochodu osobowego to zawsze spora niewiadoma, dlatego znajomość skutecznych sposobów na weryfikację przebiegu i całej historii serwisowej pojazdu, może oszczędzić nam sporo pieniędzy i nerwów. Poniżej przedstawiamy najłatwiejsze sposoby weryfikacji tego, co słyszymy od sprzedawcy lub widzimy w ogłoszeniu.

Dzisiaj dostęp do informacji jest na tyle powszechny, że bez większego zaangażowania możemy dowiedzieć się wielu interesujących faktów. Wystarczy umieć dobrze łączyć ze sobą wątki i mieć do dyspozycji kilka przedmiotów, które pomagają nam dojść do prawdy. Pamiętajmy, że na rynku samochodów używanych prawdziwe perełki w okazjonalnej cenie, gdzie ich historia opisana przez właściciela pokrywa się z prawdą, to jest bardzo duża rzadkość.

Zwróć uwagę na liczbę wpisów w książce serwisowej

Pierwszym elementem, który może pomóc nam w sprawdzeniu wiarygodności przebiegu, są wpisy w książce serwisowej. Tutaj nie ma wielkiego znaczenia, czy jest ona w wersji papierowej lub elektronicznej. Szukamy określonych powtarzających się danych, które budują wiarygodność informacji. I tak warto zapoznać się z liczbą udokumentowanych wymian oleju – jeśli samochód ma przykładowo 180 000 km, a właściciel nie stosował metody long life, to w książce serwisowej powinno być osiemnaście wpisów, co 10 000 km.

Oczywiście ktoś może prowadzić mniej skrupulatnie zapisy w samej książce serwisowej, dlatego wszelkiego rodzaju inne dokumenty, jak paragony, faktury lub karteczki, albo naklejki pod maską mają kolosalne znaczenie. Ciekawym parametrem, który może dać nam wiele wniosków, jest również tempo przyrastania przebiegu. Gdy w ciągu historii serwisowej auta nagle roczny przebieg jest zdecydowanie niższy i nie są to czasy lockdownu, to być może pojazd był uszkodzony i spędził dużo czasu w warsztacie.

Skuteczne sposoby na weryfikację przebiegu – klocki i klimatyzacja!

Przyjmuje się, że klocki hamulcowe zużywają się średnio co 15 000 – 30 000 km w zależności od stylu jazdy. Statystycznie na dwie wymiany klocków hamulcowych przypada jedna wymiana tarcz, jeśli mówimy o standardowym użytkowaniu samochodu. Warto zapoznać się z fakturami, które wprost odnoszą się do takich napraw. Jeśli osoba, która sprzedaje nam samochód, nie ma takich dokumentów, to zwróćmy uwagę na dokumenty od serwisowania klimatyzacji. Minimalnie raz w roku powinna pojawić się faktura lub paragon za wizytę w specjalistycznym serwisie.

nabijanie klimatyzacja zimno

Bazy danych z historią serwisową

Na rynku funkcjonuje również szereg baz danych, które pomagają w weryfikacji historii serwisowej pojazdu. Wygenerowanie raportu kosztuje kilkadziesiąt złotych i daje kolejny solidny argument w negocjacjach ze sprzedającym. Rekomendujemy przeznaczyć nieco więcej czasu na weryfikowanie tych informacji, ponieważ ceny samochodów używanych są coraz wyższe, więc opłaca się, mądrze podejmować decyzje.

źródło: carVertical

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News