Serwisowanie samochodu elektrycznego to zupełnie inna bajka! O czym trzeba wiedzieć?!

Serwisowanie samochodu elektrycznego to zupełnie inna bajka! O czym trzeba wiedzieć?!

kia-soul-elektryk-zasieg-diesel

Podaj dalej

Samochody elektryczne zyskują na popularności. Wysokie ceny paliw są kolejnym impulsem do zmiany środka transportu. Wiele mówi się o trwałości pojazdów zasilanych z gniazdka. Wszystko przez rzekome bezobsługowe użytkowanie,  jednak istnieje grupa płynów eksploatacyjnych, które trzeba mieć pod kontrolą!

Oficjalnie ludzkość nie stworzyła urządzenia, która jest skomplikowane, tanie w produkcji, dostępne na masową skalę i funkcjonuje przez cały okres życia produktu bez ani jednej usterki. Samochody elektryczne, choć kreowane są na zdecydowanie lepsze dla środowiska w porównaniu do konwencjonalnych napędów, też potrzebują opieki wykwalifikowanego serwisu. W związku z tym przed producentami środków smarnych spore wyzwanie, ponieważ otwiera się nowa gałąź motoryzacji, którą trzeba zagospodarować.

Coś więcej niż płyn do spryskiwaczy

Z punktu widzenia kierowcy pojazdu elektrycznego jedynym płynem, który można uzupełnić samodzielnie, jest prawdopodobnie płyn do spryskiwaczy. Pozostałe rozwiązania technologiczne są mocno strzeżone przez producentów. Rekomendują oni serwisowanie elektryków wyłącznie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Jednak na drogach porusza się coraz więcej pojazdów zasilanych bezpośrednio z gniazdka, gdzie ich okres gwarancyjny dobiega końca. To otwiera drzwi rynkowi części zamiennych, który musi dostosować się do zmian.

wycieraczki diesel szyba

Serwisowanie samochodu elektrycznego, czyli dbanie o…

W przypadku samochodów spalinowych i elektrycznych występuje kilka punktów wspólnych. Te dwie konstrukcje mają światła, tarcze i klocki hamulcowe, płyn do spryskiwaczy, a także płyn hamulcowy. Regularne doglądanie tych elementów ma wpływ na bezpieczeństwo na drodze. Jednak poza znanymi wszystkim elementom, są również  ciecze, które umożliwiają optymalną pracę baterii.

Wspomniane płyny mają przede wszystkim chłodzić ogniwa baterii. Jednak każda z substancji z czasem traci swoje właściwości i potrzebuje wymiany. Tak dzieje się również z tymi płynami. Odpowiednia temperatura baterii przekłada się na ich żywotność oraz wydajność. Dodatkowo jednostki do zarządzania energią również potrzebują chłodziwa. To wszystko sprawia, że niebawem niezależne serwisy samochodowe będą musiały rozbudować swoją gamę usług, również o tą związaną z obsługą baterii.

Aktualnie na rynku funkcjonuje jedynie kilka produktów, które pozwalają efektywnie chłodzić baterie samochodów elektrycznych. Zapewne wraz z rozwojem technologii, który łączy się z upowszechnianiem wiedzy, niebawem się to zmieni i do dyspozycji serwisów i nowych klientów będzie szeroka gama akcesoriów i produktów do serwisowania elektryków.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News