Profesjonalny serwis samochodowy - 5 sygnałów, że auto jest w dobrych rękach!

Profesjonalny serwis samochodowy - 5 sygnałów, że auto jest w dobrych rękach!

serwis samochod diesel

Podaj dalej

Profesjonalny serwis samochodowy, czyli jaki? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, którzy zastanawiają się, komu oddać swoje cztery kółka do naprawy. Jednak na podstawie doświadczenia i standardów pracy, można ocenić, czy warsztat ma właściwe kwalifikacje do zadania, jakie przed nim stawiamy.

Na początek rzecz mocno oczywista, brakuje ludzi, którzy mają wiedzę we wszystkich obszarach mechaniki samochodowej, dlatego z określonymi problemami lub modelami samochodów warto udać się do profesjonalistów w swojej dziedzinie. Wtedy prawdopodobieństwo udanej diagnozy, znalezienia usterki i usunięcia również jej przyczyny zdecydowanie wzrasta. Tym wyróżnia się na tle pozostałych miejsc profesjonalny serwis samochodowy.

Protokół odbioru samochodu

Profesjonalny serwis samochodowy dba o to, żeby wszystko, co związane z samochodem było udokumentowane i przejrzyste dla klienta. Dlatego protokół odbioru samochodu, w którym określa się stan licznika, ilość paliwa w zbiorniku, rzeczy pozostawione w aucie, numer rejestracyjny, numer VIN, markę i model pojazdu oraz rok produkcji auta wzbudza zaufanie. Jednocześnie jest on podstawą do żądania zadośćuczynienia lub odszkodowania w razie uszkodzeń.

klienci nie mogą kupić samochodu
fot. freepik.com

Diagnostyka, oszacowanie kosztów i czasu naprawy

Profesjonalny serwis samochodowy podejmuje się diagnostyki usterki, trafnie opisuje przyczyny i skutki awarii, na początku wskazuje prawdopodobne koszty usunięcia problemu i na końcu określa szacunkowy czas naprawy. Dzięki temu klient wie, czego się spodziewać. Może ocenić, czy jest zainteresowany taką usługą i ma poczucie, że jego samochodem zajmują się fachowcy.

Profesjonalny serwis samochodowy jest z klientem w stałym kontakcie

Gdy już wiemy, co wymaga naprawy, ile ona kosztuje i jak długo musimy czekać na pojazd, zyskujemy niemal komplet potrzebnych danych, jako klienci. Jednak można, a nawet trzeba zrobić coś więcej! Profesjonalny serwis samochodowy jest z klientem w kontakcie. Informuje go o kolejnych potencjalnych wyzwaniach, nowych kosztach oraz zmianie terminu wykonania usługi.

Kobieta z telefonem
Fot. pixabay.com

Ustalenie podziału obowiązków

Czwarty punkt na liście można nazwać ustaleniem podziału obowiązków, ponieważ zdarzają się sytuacje, gdzie klient serwisu samochodowego chce kupić samodzielnie części potrzebne do naprawy. Wybranego przez siebie producenta, w określonej cenie i jakości. Dlatego profesjonalny serwis samochodowy pyta, czy korzystamy z części marki X, a może Y? Ile one kosztują i kto ma zająć się ich kupnem.

Protokół odbioru samochodu przez klienta i faktura

Na koniec poza samą jakością wykonania naprawy, bardzo dobrym zwyczajem jest spisanie protokołu odbioru auta po serwisowaniu. Miłym akcentem jest również faktura ze wszystkimi kosztami serwisu, wykonanych czynności oraz z zakupionymi częściami. W ten sposób budujemy również wiarygodną historię serwisową pojazdu, która może przydać się podczas sprzedaży.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News