Poinformuj o tym serwis wulkanizacyjny przed zmianą opon na zimowe - oszczędzisz sporo pieniędzy

Poinformuj o tym serwis wulkanizacyjny przed zmianą opon na zimowe - oszczędzisz sporo pieniędzy

Poinformuj o tym serwis wulkanizacyjny przed zmianą opon na zimowe – oszczędzisz sporo pieniędzy

Podaj dalej

Incydent zimy w ubiegłym tygodniu prawdopodobnie zachęcił kierowców do zapisania się w kolejkę do wymiany opon. Poinformuj o tym ważnym fakcie serwis wulkanizacyjny, a zaoszczędzisz sporo pieniędzy. O co dokładnie chodzi?

Czasy, w których niemal każdy mógł bez żadnych problemów zmienić nam opony z letnich na zimowe i odwrotnie odeszły do przeszłości. Teraz potrzebna jest specjalistyczna wiedza, sprzęt i oprogramowanie. Współczesne opony to coś więcej niż okrągłe kawałki ogumienia. Wokół nich znajduje się przynajmniej jeden czujnik, który monitoruje ciśnienie w kołach i o wszelkich nieprawidłowościach informuje kierowcę właściwym komunikatem na desce rozdzielczej.

Wszystko dla naszego bezpieczeństwa?

Stereotypowo można powiedzieć, że po raz kolejny urzędnicy stworzyli absurdalne wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia samochodów, żeby utrudnić kierowcom życie. W tym przypadku faktycznie podstawą były względy bezpieczeństwa, ponieważ według badań przeprowadzonych w ramach Unii Europejskiej wielu kierowców nieregularnie sprawdza ciśnienie w oponach. Dlatego zamontowanie w felgach specjalistycznych czujników ma podnieść poziom bezpieczeństwa na drogach. Zbyt mała ilość powietrza jest po prostu zagrożeniem dla kierowcy.

TPMS bezpośrednie i pośrednie

TMPS czyli z języka angielskiego Tire Pressure Monitoring System zajmują się monitorowaniem ciśnienia w oponach we współczesnych samochodach. Spotykamy dwa rodzaje czujników: bezpośrednie i pośrednie. Pierwsza grupa wykorzystuje własne czujniki w felgach. Wymagają one innego podejścia podczas zmiany opon. Konieczna jest ich kalibracja i wymiana, jeśli bateria straci swoje właściwości.

Druga grupa, czyli TMPS pośrednie funkcjonuje przez monitorowanie różnicy w obrotach poszczególnych kół. Z założenia opona o mniejszej ilości powietrza musi wykonać więcej obrotów. W tym przypadku serwis wulkanizacyjny nie musi programować tych czujników, a jedynie aktywować je, gdy w nowym komplecie opon znajduje się optymalna ilość powietrza.

Poinformuj o tym serwis wulkanizacyjny

W natłoku obowiązków podczas okresu zmiany opon z letnich na zimowe mogą zdarzyć się błędy. Dlatego w trakcie umawiania się na zmianę opon i tuż przed zabraniem się do pracy, warto poinformować serwis wulkanizacyjny, że nasze opony mają stosowne czujniki. Taka wiedza zapobiegnie ich nieumyślnemu uszkodzeniu i może przyspieszyć samą wymianę opon.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News