PILNE: Tak mechanicy potrafią oszukiwać klientów! Uważaj na takie zachowanie!

PILNE: Tak mechanicy potrafią oszukiwać klientów! Uważaj na takie zachowanie!

Mechanik olej samochód

Podaj dalej

Serwisowanie samochodu jest prozą życia i przytrafia się ono niemal każdemu kierowcy. Wizyta w serwisie może być bardzo profesjonalna, ale zdarzają się również mechanicy, którzy potrafią oszukiwać klientów. Jakie praktyki powinny wzbudzić nasze zainteresowanie?

Rutynowa kontrola stanu technicznego, terminowa wymiana części eksploatacyjnych lub niespodziewana usterka. W każdej z tych sytuacji trzeba zachować zdrowy rozsądek, jeśli oddajemy samochód do serwisu po raz pierwszy. Nowe miejsce lub inny mechanik mogą wzbudzać lekkie wątpliwości. Chodzi przede wszystkim o zwykłą ludzką ostrożność, ponieważ oszustwa zdarzają się niemal na każdym kroku. Dlatego warto być przezornym.

Brak protokołu zdawczo-odbiorczego

Dzisiaj profesjonalizm wykonywanych usług jest czymś, co wydaje się standardem, jednak ciągle istnieją miejsca, gdzie pewne rzeczy robi się poza określonym zbiorem dobrych praktyk. Mile widzianym zachowaniem po stronie serwisu jest sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego, gdzie opisuje się aktualny stan techniczny samochodu, ewentualne uszkodzenia, które były widoczne już w momencie pojawienia się w warsztacie. Warto również opisać szacowaną przyczynę awarii, a także zakres wykonywanych usług. Taki dokument w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach otrzymuje odpowiednio serwis i klient.

przegląd techniczny diagnosta
fot. pixabay

Zawyżanie ceny

Jeśli zakres naprawy naszego samochodu jest znany od samego początku i serwis nie musi przeprowadzać szczegółowej diagnostyki problemu, żeby dowiedzieć się, co dokładnie należy wymienić, klient powinien znać cenę za tę usługę. Oczywiście mogą pojawić się drobne zmiany, ponieważ niektóre części w pewnych sytuacjach należy zmienić na nowe niejako „przy okazji”.
Jednak każda poważna zmiana w zaplanowanych pracach powinna być konsultowana z klientem, żeby ostateczna decyzja o wymianie dodatkowych elementów była wyłącznie po jego stronie.

Tak mechanicy oszukują! Montaż używanych lub najtańszych części

Poważnym nadużyciem w stosunku do klientów warsztatów jest montaż używanych części, które klasyfikuje się jako nowe lub wybór najtańszych zamienników. Klient powinien otrzymać faktury za wszystkie zakupione części wykorzystane do naprawy i jednocześnie jeśli sobie tego życzy mieć wgląd w wymienione podzespoły. Jeśli serwis nie chce ich pokazać, w naszej głowie powinna zapalić się lampka ostrzegawcza.

przegląd techniczny diagnosta
fot. pixabay

Oczywiście z nieuczciwymi serwisami można sobie bardzo łatwo poradzić. Najlepiej przez wybieranie miejsc o dobrych opiniach. Czasami pośpiech w wyborze innego miejsca, gdzie wolne terminy są dużo krótsze, a opinie nie są jednoznaczne to proszenie się o kłopoty.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News