PILNE: Szokujący pomysł Unii Europejskiej! Czy to się w ogóle uda?! Mamy wątpliwości

PILNE: Szokujący pomysł Unii Europejskiej! Czy to się w ogóle uda?! Mamy wątpliwości

PILNE: Szokujący pomysł Unii Europejskiej! Czy to się w ogóle uda?! Mamy wątpliwości

Podaj dalej

Unijni ministrowie postanowili dopisać kilka nowych pomysłów do słynnego pakietu Fit for 55. Choć są to na razie propozycje, można określić je mianem szokującego pomysłu, który ma niewielkie szanse na realizacje, mamy przynajmniej taką nadzieję.

Transport jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki. Aktualnie niemal wszystkie pojazdy ciężarowe, które poruszają się po europejskich drogach, napędzane są silnikami spalinowymi, które zasila olej napędowy. W najbliższej przyszłości ma pojawić się na trasach więcej ciężarówek o napędzie elektrycznym i wodorowym. A z tym związane są określone zmiany w infrastrukturze.

Problemy z parkingami – znana sprawa w Europie

Prawdopodobnie większość kierowców, którzy przewożą ładunki w transporcie międzynarodowym, zgodzi się, że Stary Kontynent ma jeden zasadniczy problem – zbyt mała liczba parkingów dla ciężarówek. Aby znaleźć miejsce do wykonania obowiązkowej pauzy, trzeba stosować różne sztuczki. Między innymi zaczynać wcześniej od innych swój dzień pracy, aby go odpowiednio wcześniej skończyć. Jednak nawet takie zachowanie nie daje stuprocentowej gwarancji, że znajdziemy miejsce tam, gdzie chcemy.

daf gigant transportowy Girteka

Stacje do ładowania ciężarówek – optymistyczna wizja świata

Według propozycji, które mają trafić do pakietu Fit for 55 dla małych pojazdów elektrycznych przy głównych drogach TEN-T, czyli dróg w ramach Transeuropejskiej Sieci Transportowej stacje do ładowania mają być dostępne co 60 km i to już od 2025 roku! Co ciekawe ładowarki mają oferować 300 kW. Dla pojazdów ciężarowych do 2030 roku, zakłada się, że każdy parking w Europie ma być wyposażony w stacje do ładowania. Niestety nie udało nam się znaleźć informacji,  ile ma być takich ładowarek na każdym parkingu.

Szokujący pomysł, ale nierealny?

Oczywiście wszystkie te pomysły muszą z Rady Unii Europejskiej trafić do Parlamentu Europejskiego. Jednak biorąc pod uwagę, że już w ubiegłym roku w niektórych państwach ostrzegano o przerwach w dostawie prądu, a ekologiczne źródła energii nie są jeszcze tak wydajne, żeby zapewnić nam podobną jakość życia do obecnego, pomysł zrealizowania tak dużej sieci energetycznej tylko dla transportu, nie mówiąc o samochodach osobowych, wydaje się czymś z pogranicza fantastyki.

Freightliner eCascadia ładuje prawie cały zasięg w 90 minut

Jedynym sensownym rozwiązaniem, które może sprostać temu pomysłowi, jest znaczne ograniczenie ruchu kołowego i zmniejszenie liczby energii dla mieszkańców, żeby korporacje mogły realizować swoje interesy. Wtedy statystycznemu mieszkańcowi Europy zostaje rower lub hulajnoga, o czym więcej tutaj.

Źródło: Trans.info

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News