Parkowanie zimą - sprawdź praktyczne wskazówki i unikaj problemów!

Parkowanie zimą - sprawdź praktyczne wskazówki i unikaj problemów!

opony zima zimowe letnie

Podaj dalej

Chwilowa odwilż w wielu miejscach Polski nie oznacza, że zima dała za wygraną i już możemy cieszyć się wiosną. Parkowanie, gdy na ulicach zalega nieco więcej śniegu, wymaga kilku innych nawyków, które pomogą uniknąć kłopotów.

Czasy, w których ogromne masy śniegu zalegają na chodnikach i jezdni prawdopodobnie są na razie pieśnią przeszłości, jednak już kilka centymetrów białego puchu na drogach powinno wzmocnić naszą czujność. W końcu każdemu kierowcy zależy na tym, żeby jego pojazd był sprawny przez jak najdłuższy czas, a dojazd do celu przebiegał bez niespodzianek.

Parkowanie pod stromymi dachami to duże ryzyko!

Warto rozejrzeć się po okolicy w poszukiwaniu miejsca parkingowego i w okresie jesienno-zimowym, gdy na ulicach zalega więcej śniegu, zwrócić uwagę na dachy okolicznych budynków. Spadzista konstrukcja, może wzmacniać zjawisko obsuwania się śniegu z dachu wprost na znajdujący się poniżej chodnik lub parking. Wgniecenie w dachu, czy uszkodzona szyba w przypadku spadającego śniegu i lodu nie są niczym niezwykłym.

samochód zimą a mandat
Freepik

Zastanów się, czy wyjedziesz z danego miejsca!

Parkowanie zimą ma to do siebie, że powinniśmy myśleć o właściwej ilości miejsca na pojazd, sposobie wjazdu w daną przestrzeń, a także warto zastanowić się, czy z wyjdziemy. Samochód może osiąść na śniegu, obok przejedzie pług i usypie dużą zaspę śniegu, albo nasze auto będzie miało problemy z wjazdem pod oblodzoną górkę. Obserwacja terenu wokół nas i próba przewidywania tego, co może się wydarzyć, są bardzo cenne.

Hamulec ręczny – kontrowersyjny temat

Na koniec kilka słów o hamulcu ręcznym, który coraz częściej ma formę elektroniczną. Zaciąganie tego rodzaju hamulca zimą wiąże się z ryzykiem zamarznięcia całego układu w pozycji zablokowanej. Gdy zechcemy ruszyć po dłuższym postoju, może okazać się to niemożliwe. Dlatego z rozwagą należy zarządzać hamulcem ręcznym. Szczególnie jeśli jest on w klasycznej formie na lince, a całość układu ma już swoje lata. Czasami lepiej jest wspomóc się włączonym biegiem i oparciem pojazdu o krawężnik.

hamulec reczny kierowcy
Adobe iStocke

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News