Oddajesz samochód do mechanika? Poznaj 4 zachowania, których należy unikać!

Oddajesz samochód do mechanika? Poznaj 4 zachowania, których należy unikać!

mechanik naprawia zaniedbania kierowców

Podaj dalej

Niemal każdy użytkownik samochodu raz na jakiś czas jest zmuszony oddać samochód do mechanika. Usterki oraz rutynowe przeglądy są częścią motoryzacji i bardzo trudno jest ich uniknąć. W trakcie kontaktu z serwisem warto unikać 4 zachowań, które burzą krew w żyłach specjalistów.

Polacy mają skłonności do wypowiadania się z pełnym przekonaniem o rzeczach, które są poza ich zakresem pełnej wiedzy. W ten sposób powtarzane są utarte schematy, mity, które już dawno zostały obalone przez ekspertów. Brak pokornego podejścia do tematu, które mimo wszystko powinno być oparte na krytycznym myśleniu, kreuje sytuacje budujące wzajemną niechęć i konflikty.

Bądź precyzyjny w opisie usterki

Wiedza na temat mechaniki pomaga znaleźć nić porozumienia z warsztatem. Zdarza się jednak tak, że zaczynamy tworzyć ogromnie złożoną historię, w której poruszone jest wiele wątków. Jednak brakuje konkretnych informacji, jakie objawy towarzyszą problemowi. Gdy brakuje nam profesjonalnego słownictwa, możemy spróbować nagrać zjawisko, które nas niepokoi lub zaprosić mechanika na jazdę próbną. W ten sposób oszczędzimy jego czas i z pewnością pomożemy w postawieniu prawidłowej diagnozy.

przegląd techniczny diagnosta
fot. pixabay

Czysty samochód ułatwia pracę

Jeśli chcemy pomóc serwisowi w wykonaniu profesjonalnie swojej pracy, warto zadbać o czystość samochodu. Umycie nadwozia z zanieczyszczeń, zostawienie porządku w kabinie z pewnością będzie mile widziane. Pamiętajmy o tym, że samochód jest swego rodzaju wizytówką, pokazuje, jak podchodzimy do wielu tematów, dlatego oddanie czystego auta to  jest miły gest w stronę warsztatu.

Własne części do samochodu? Lepiej uważać!

Większość serwisów ma wypracowane relacje z hurtowniami motoryzacyjnymi, w których kupują oni części w konkurencyjnych cenach. W związku z tym poszukiwanie części na własną rękę bardzo często mija się z celem. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest ustalenie zasad współpracy z warsztatem. Gdy przyniesiemy do mechanika zakupione przez siebie podzespoły, ekspert może odmówić ich montażu lub nie udzieli stosownej gwarancji serwisowej. Nie warto tak ryzykować.

Przestań dopytywać o postęp prac!

Gdy samochód trafi już do serwisu jedną z najgorszych rzeczy, jaką możemy zrobić, jako klienci, jest ciągle dopytywanie się, co dzieje się z samochodem. Gdy serwis ma recepcję, która odbiera telefony, nasza duża ciekawość może być tylko irytująca dla kilku pracowników. Zupełnie inaczej sprawa wygląda, gdy mechanik sam odpowiada za naprawy oraz odbieranie telefonów. Wtedy bardzo szybko możemy stracić w jego oczach jako klienci. Do tego takie zachowanie wydłuży okres naprawy i może być przyczyną niedociągnięć wywołanych rozkojarzeniem. Jeśli jesteśmy na coś umówieni, dajmy sobie czas!

telefon aplikacja nawigacja
fot. pixabay

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News