Kurierzy zmieniają sprzęt! Nie uwierzysz na co się przesiadają!

Kurierzy zmieniają sprzęt! Nie uwierzysz na co się przesiadają!

Kurier Paczkomat InPost

Podaj dalej

Kurierzy od wielu lat kojarzą się z samochodami dostawczymi, które stają w różnych miejscach i pomagają kurierowi dostarczyć paczki pod wskazany adres. Wszystko jednak zmienia ekologia.

Normy emisji spalin i strefy czystego powietrza są problemem.

Największym wyzwaniem dla kurierów w Europie są normy narzucane przez samą Unię Europejską. Dążenie wspólnoty do neutralności klimatycznej sprawia, że dotychczas tradycyjne rozwiązania, które całkiem dobrze się sprawdzały, w teorii są złe i muszą odejść do lamusa. Dotyczy to szczególnie silników napędzanych olejem napędowym, ponieważ popularny diesel to największe zło tego świata i koniecznie trzeba je zmieść z powierzchni Ziemi, a przynajmniej Europy.

Rozwiązaniem miały być samochody elektryczne, jednak problem z infrastrukturą oraz koszty zakupu obecnie są wyzwaniem finansowym dla firm kurierskich i samych kurierów. Kolejnym ciekawym obostrzeniem dla kurierów są strefy czystego powietrza, gdzie w sumie mogą wjechać tylko rowery.

Zabawne jest to, że w ostatnim czasie rozwój sprzedaży internetowej sprawił, iż kurierzy mają zdecydowanie więcej pracy. W związku z tym przesiadanie się na mniejsze, wolniejsze i słabiej wydajne urządzenia wydają się absurdem.

Kurierzy mają problem z tak zwaną ostatnią milą

Ostatnia mila jest rozumiana jako transport gotowych produktów do punktu sprzedaży. Łańcuch dostaw B2C: ten typ ostatniej mili cechuje się największą złożonością. Polega na dostarczeniu kupionych za pośrednictwem internetu produktów bezpośrednio do zamawiających klientów. Wszyscy dążą do tego, aby właśnie ta ostatnia mila była jak najbardziej ekologiczna.

Pojawiają się szalone pomysły, żeby dostarczenie paczek do klientów odbywało się pieszo lub z pomocą specjalnych wózeczków, aby nie angażować w to transportu spalinowego. Jedna z firm kurierskich w Polsce postanowiła wyposażyć kurierów w ciekawy sprzęt.

Kurier na rowerze?

Dziennie jednoślad ma pokonywać około 20-25 km. W Warszawie trasy pokonywane przez elektryczne rowery dotyczą okolic dzielnicy Mokotów oraz rejonów Miasteczka Wilanów. Wynika to z kwestii lokalizacji hubu przeładunkowego (okolice Lotniska Chopina) i dziennych limitów kilometrowych, które może pokonać rowerowy kurier. Przedstawiciel firmy DHL uważa, że „rower umożliwia poruszanie się po mieście bez spalin, wibracji i hałasu. Jest również doskonałą alternatywą dla samochodu ze względu na możliwość łatwego dotarcia w miejsca trudno dostępne, a także w strefy zeroemisyjne”.

Przeczytaj również