Kupujesz samochód? Na pewno pomijasz ten parametr przy wyborze auta!

Kupujesz samochód? Na pewno pomijasz ten parametr przy wyborze auta!

Kupujesz samochód? Na pewno pomijasz ten parametr przy wyborze auta!

Podaj dalej

Zakup samochodu z drugiej ręki jest skomplikowanym procesem, w którym pod uwagę musimy wziąć wiele aspektów. Jednak z dużym prawdopodobieństwem większość kierowców pomija jeden ważny parametr. Od niego zależą koszty eksploatacji samochodu.

Najczęściej auta z drugiej ręki mają mieć możliwie najlepszy stan techniczny, pełną historię serwisową, zadbane wnętrze i wersje wyposażenia, która nam najlepiej odpowiada. Wisienką na torcie jest relatywnie niski przebieg, abyśmy mogli swoim wymarzonym samochodem pojeździć dłużej bez kosztownych napraw. Tak w dużym skrócie wygląda idealny pojazd używany, którego szukamy.

Istotne koszty przy zakupie samochodu

Oczywiście bardzo rozsądne jest rozważenie kosztów eksploatacji danego pojazdu i dodanie ich do kosztów przy zakupie auta. Odpowiedzialny kierowca tuż po sfinalizowaniu transakcji wymienia olej, filtry, rozrząd i ma przygotowany pojazd do jazdy. To wszystko pod warunkiem, że samochód jest bez wkładu finansowego, a o takie egzemplarze coraz trudniej. Gdy czytamy fora motoryzacyjne, zwracamy baczną uwagę na ilość spalanego paliwa na sto kilometrów, koszt oleju do silnika, ile zapłacimy za wymianę rozrządu. Nieco mniej uwagi przykładamy do jednego z pozoru mało istotnego parametru.

Poziom skomplikowania zawieszenia

Entuzjaści motoryzacji przy wyborze swojego auta zapewne całkiem dobrze orientują się, jakie rozwiązania konstrukcyjne w zawieszeniu ich auta marzeń zastosował producent. Jednak dla osób, które używają samochodu głównie, jako środka transportu, ta informacja może być zaskoczeniem. A ten parametr w całej układance jest całkiem istotny, ponieważ gdy dojdzie do zużycia się podzespołów zawieszenia, różnica w kosztach naprawy może być znaczna.

Zwróć uwagę na koszty naprawy!

W dużym skrócie najdroższe w eksploatacji są mocno skomplikowane konstrukcje zbudowane, jako zawieszenie wielowahaczowe. Zapewnia ono dużo lepsze wrażenia z jazdy, jednak w razie jakiejkolwiek naprawy, koszt serwisu najprawdopodobniej będzie większy w porównaniu do prostszych konstrukcji.

zawieszenie-samochodu- freepik jpg
freepik

Dobrym pomysłem jest zdecydowanie się na sprawdzone i lubiane przez mechaników kolumny McPhersona. Istotna jest również konstrukcja tylnego zawieszenia, ponieważ tam również koszty naprawy mogą mieć dużą rozpiętość. Im jest ono prostsze, tym oczywiście taniej, ale cierpi na tym jakość prowadzenia się auta.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News