Kupujesz auto używane?! Prawie na pewno nie kontrolujesz tego systemu bezpieczeństwa!

Kupujesz auto używane?! Prawie na pewno nie kontrolujesz tego systemu bezpieczeństwa!

Kupujesz auto używane?! Prawie na pewno nie kontrolujesz tego systemu bezpieczeństwa!

Podaj dalej

Używany samochód – akceptujemy, że może mieć on swoje niedociągnięcia i jednocześnie chcemy, żeby było on w jak najlepszym stanie technicznym, ponieważ wydajemy na niego nasze pieniądze. W pogoni za ideałem wielu kierowców prawie na pewno nie kontroluje, jak wygląda poziom utrzymania jednego z systemów bezpieczeństwa.

Ze względu na to, że rynek samochodów używanych jest dzisiaj nieco innym miejscem, niż jeszcze kilka lat temu, jako potencjalni klienci musimy być bardzo ostrożni. Chodzi przede wszystkim o historię powypadkową naszego upatrzonego w ogłoszeniach auta. Jeśli wiemy, że coś się działo, koniecznie powinniśmy sprawdzić, jak prezentują się systemy bezpieczeństwa.

Samochód „naprawiony” do sprzedaży

Gdy auto pochodzi z komisu samochodowego lub z innej firmy, która zajmuje się sprowadzaniem pojazdów zza granicy, musimy mieć z tyłu głowy jeden fakt – jest to przedsiębiorstwo! W pierwszej kolejności musi ono przynosić dochód. W związku z tym bardzo możliwe, że sprzedający tanio kupuje swoje samochody, przeprowadza niezbędne naprawy potrzebne do sprzedaży auta i oczekuje określonego zarobku. Niekoniecznie te naprawy muszą być zrobione bardzo profesjonalnie. Zwłaszcza że odbudowa wszystkich systemów bezpieczeństwa w aucie po kolizyjnym, jest bardzo droga.

wypadek kolizja ubezpieczenie oc ulga finansowa zniżka obniżka
fot. pixabay

Sprawdź pasy bezpieczeństwa!

Podczas oględzin samochodu jesteśmy skoncentrowani przede wszystkim na tym, jak prezentuje się jego lakier, czy wszystkie szyby są oryginalne, a właściciel dbał o terminowe wymiany oleju i filtrów. Jednak zapominamy o tym, że pasy bezpieczeństwa po wypadku nie nadają się do użytkowania! Jeśli zaobserwujemy na nich ślady zużycia w postaci przetarć, pęknięć, dziur jest to powód do niepokoju.

Dobrym sposobem na sprawdzenie, w jakim stanie technicznym są poszczególne elementy pasów bezpieczeństwa, jest naciągnięcie pasa, a następnie zobaczenie czy zwija on się do pozycji wyjściowej. Gdy pojawią się z tym problemy lub powrót trwa długo, musi nam się zapalić lampka ostrzegawcza. Drugim bardzo ważnym czynnikiem jest blokada pasów. Mocne szarpnięcie za pasy prowadzi do ich zablokowania. Gdy nie ma efektu zatrzymania się, to mamy kolejny argument za odpuszczeniem sobie tego samochodu. Na koniec, jak wygląda płynność zapinania i odpinania pasów – gdy się coś w nich blokuje, również może być to konsekwencją wypadku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News