Kierowco, brak tej wiedzy kosztuje sporo pieniędzy! Nie lekceważ przepisów!

Kierowco, brak tej wiedzy kosztuje sporo pieniędzy! Nie lekceważ przepisów!

Kierowco, brak tej wiedzy kosztuje sporo pieniędzy! Nie lekceważ przepisów!

Podaj dalej

Znajomość przepisów ruchu drogowego jest obowiązkiem każdego kierowcy, jednak w praktyce bywa z tym różnie. Nieco innym tematem jest świadomość zasad, jak poprawnie przewozić ładunek w przyczepce. Okazuje się, że możemy popełnić szereg błędów!

Dobra pogoda i zbliżający się czas wakacji sprzyjają pracy z na powietrzu. Wyjazdy na działkę lub poprawki w przydomowym ogrodzie czasami oznaczają skorzystanie z możliwości przyczepki. Z pozoru prosta jazda takim zestawem pojazdów, jeśli ładunek jest źle zabezpieczony, może być prawdziwym koszmarem i skończyć się mandatem.

Wolniej i z rozwagą

Gdy jedziemy samochodem z przyczepką, musimy poruszać się wolniej w porównaniu do jazdy solo. Wynika to po pierwsze z przepisów ruchu drogowego, a po drugie z zasad bezpieczeństwa. Taki zestaw inaczej pokonuje zakręty, hamuje i przyspiesza. Większość tych manewrów trwa dłużej i wymaga więcej uwagi. Pamięć o tym, że przyczepka zachodzi przy skręcie, droga potrzebna do całkowitego zatrzymania się jest znacznie dłuższa, a na dodatek po zakrętach musimy jechać dużo wolniej, to są absolutne podstawy.

Pogoda, rozłożenie i waga – o tym pamiętaj!

Właściwy dobór narzędzi do wykonywanego zadania poprawia jakość, szybkość i bezpieczeństwo pracy. Znalezienie odpowiednio pakownej przyczepki to dopiero początek. W zależności od rodzaju ładunku, jaki zamierzamy transportować, musimy zwrócić uwagę na kilka elementów. Przede wszystkim pogoda, ponieważ piasek, drewno i kilka innych przedmiotów w czasie deszczu mogą zwiększyć swoją masę. Ma ona kluczowe znaczenie w kontekście maksymalnego ciężaru całego zestawu pojazdów, jakim możemy prowadzić z określoną kategorią prawa jazdy.

kiedy deszcz

Po drugie ładunek powinien być rozłożony równomiernie na całej powierzchni ładunkowej. W optymalnej wersji hak holowniczy znajduje się w swoim neutralnym położeniu i nie jest unoszony, ani wciskany do dołu przez uchwyt przyczepki. Na koniec warto zadbać o to, żeby środek ciężkości ładunku był możliwie najniżej.

Prawidłowe zabezpieczenie ładunku

Ze względów bezpieczeństwa należy również pamiętać o prawidłowym zabezpieczeniu ładunku. Za niezabezpieczeni ładunków sypkich plandeką grozi kara w wysokości 150 złotych. Brak prawidłowego oznaczenia przewożonego towaru kosztuje 300 złotych. Najwięcej możemy dostać za źle zabezpieczony fracht, ponieważ tutaj mandat może wynieść aż 3000 złotych!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News