Jesień daje się tym elementom we znaki! Zadbaj o nie, a unikniesz problemów!

Jesień daje się tym elementom we znaki! Zadbaj o nie, a unikniesz problemów!

prawo jazdy teren zabudowany miast ograniczenie prędkości prędkość autostrada

Podaj dalej

Każda pora roku jest wyzwaniem dla samochodów. Nasze ulubione cztery kółka najczęściej nie lubią skrajnych warunków. Upały i silne mrozy pokazują słabe strony każdego auta. Dlatego jesienią dobrze jest przygotować to akcesorium do błota, wilgoci, a także przymrozków.

Ludzie, którzy cenią sobie estetykę i czystość jesienią, a później zimą mają trudniejsze zadanie. Zwykła jazda samochodem wiąże się z ubrudzeniem jego karoserii przez piach, wodę, błoto i mokre liście. Podatne na zabrudzenia są elementy nadwozia i przymocowane do niego akcesoria. Dlatego, jeśli w swoim aucie masz  hak holowniczy, koniecznie zwróć na to uwagę.

Mycie haka holowniczego jest koniecznością!

Samochód osobowy powinien być regularnie pielęgnowany. Oczywiście ze względów wizerunkowych, ponieważ czysty pojazd świadczy dobrze o jego użytkowniku. Jednak poza tym ważne jest również to, aby zabrudzenia w postaci soli drogowej i błota nie zniszczyły nam powłoki lakierniczej, elementów konstrukcyjnych, a także akcesoriów. Wśród nich bez wątpienia jest hak holowniczy.

Myjnia bezdotykowa mandat
fot. pixabay

W związku z tym, eksperci od produkcji haków holowniczych, zalecają, aby podczas pielęgnacji samochodu, przeznaczyć kilka dodatkowych chwil dla kuli haka holowniczego. Nie ma wielkiego znaczenia, czy jest on odpinany i używany jedynie okazjonalnie, czy zamontowany na stałe. Błoto, oddziaływanie czynników atmosferycznych i chemicznych po czasie zniszczy nawet najlepszą powłokę antykorozyjną. Dlatego hak holowniczy powinien być czysty.

Pamiętaj o smarowaniu

Prawidłowe użytkowanie haka holowniczego związane jest z dbałością o smarowanie. Przyjmuje się, że kula haka powinna być zabezpieczona smarem stałym. Wszystko po to, aby tarcie pomiędzy kulą haka a zaczepem przyczepy było jak najmniejsze. W teorii po każdym użyciu haka należy dokładnie umyć i odtłuścić powierzchnię haka, a następnie nałożyć nową warstwę smaru.

Istnieje wyjątek, gdzie smarowanie jest niedozwolone! Dotyczy to przyczep wyposażonych w zaczep ze stabilizacją jazdy (typu Alko) i większości platform rowerowych (należy pamiętać, aby zapoznać się instrukcją urządzenia, które zamierzamy eksploatować na haku)

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News