Czyżby Unia Europejska miała rację?! Wynik badań jest zastanawiający!

Czyżby Unia Europejska miała rację?! Wynik badań jest zastanawiający!

Czyżby Unia Europejska miała rację?! Wynik badań jest zastanawiający!

Podaj dalej

W ostatnich dniach media skoncentrowane na tematyce motoryzacyjnej mówią o zakazie sprzedaży nowych aut spalinowych od 2035 roku. Niedawno pojawiły się w sieci wyniki badań, które dają odpowiedź na niektóre pytania. Wynik tego opracowania jest zastanawiający.

Wiadomo, że motoryzacja przede wszystkim jest biznesem, gdzie wszystkie decyzje powinny być związane z pozyskaniem dochodu. Jeśli koncerny motoryzacyjne wkładają setki tysięcy Euro w rozwój elektromobilności, z pewnością robią to przede wszystkim dla własnych korzyści. Kwestie ideologiczne w postaci dbania o dobro wspólne, środowisko naturalne i nasze oszczędności, ponieważ jazda elektrykiem ma być tania, są tylko argumentami dla konsumentów.

Elektromobilność, a ekologia – kto ma rację?

Wiadomo, że świat jest szary i w zasadzie nic nie jest jednoznacznie złe i dobre. W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, czy elektromobilność jest ekologiczna, przyjazna dla środowiska z pewnością znajdziemy skrajne odpowiedzi. Samo znalezienie jednoznacznej odpowiedzi, czym jest ekologia dla firm motoryzacyjnych, może okazać się bardziej skomplikowane.

samochody elektryczne samochód ekologia diesel benzyna
fot. pixabay

Dlatego w sieci trwa obecnie spór, czy elektromobilność ma cokolwiek wspólnego z ekologią. Co jakiś czas pojawiają się badania, które potwierdzają, albo wręcz obalają tę tezę. Obecnie tematem, który budzi sporo kontrowersji, jest elektryfikacja transportu ciężkiego. Wydaje się, że zmiana z silników wysokoprężnych na baterie i motory elektryczne to daleka droga. Dodatkowo kwestie związane z wpływem litu, kobaltu i innych substancji wydobywanych na potrzeby zbudowania baterii, budzą kontrowersje.

Czyżby Unia Europejska chciała dobrze?

W Unii Europejskiej chcą osiągnąć bezemisyjny transport publiczny i transport w przeciągu następnych kilkunastu lat. Argumenty mają przede wszystkim charakter ekologiczny – mniejsza emisja szkodliwych substancji. W ostatnim czasie potwierdzają to badania zacytowane przez portal trans.info. Dowiadujemy się, że ciężarówki zasilane bateriami wytwarzają o około 63% mniej szkodliwych substancji na przestrzeni życia całego produktu w porównaniu do pojazdów zasilanych olejem napędowym.

W tej sytuacji pozostaje pytanie, czy badania opracowane przez Międzynarodową Radę ds Czystego Transportu (ICCT) są wiarygodne i mają obiektywny charakter. Czy nie powstały, aby dla potwierdzenia określonej tezy? Tego się łatwo nie dowiemy, jednak wnioski są zastanawiające.

źródło: trans.info

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News