BMW M5 E39 po dwóch latach postoju - sprawdź, jak zniosła to niemiecka legenda!

BMW M5 E39 po dwóch latach postoju - sprawdź, jak zniosła to niemiecka legenda!

BMW M5 E39 po dwóch latach postoju – sprawdź, jak zniosła to niemiecka legenda!

Podaj dalej

Niemieckie samochody mają status trwałych pojazdów, szczególnie jeśli mówimy o modelach z przełomu lat 90. i 00. XXI wieku. BMW E39 uznawane jest za prawdziwy wzór niemieckiej inżynierii. Czy faktycznie starsza M5 dobrze zniosła próbę czasu?

Mówi się, że współczesne samochody mają zdecydowanie mniejszą trwałość od swoich poprzedników. Jest w tym sporo racji, ponieważ większa liczba elektroniki, systemów bezpieczeństwa i ogólnego skomplikowania produkcji ma wpływ na większe prawdopodobieństwo awarii. Starsze samochody pozbawione tylu gadżetów zdecydowanie lepiej znoszą długotrwały postój.

Dwa lata spędzone na parkingu – czy to dużo?

Ostatnie kilka lat zmusiło wielu kierowców do pozostawienia swojego samochodu na parkingu lub w garażu na dłuższy czas. Zamykanie gospodarek, pandemia i inne zdarzenia losowe mogły sprawić, że nasze cztery kółka pozostały w bezruchu przez kilka tygodni, miesięcy, a nawet lat. Oczywiście tak długotrwały postój ma wpływ na każde auto. Ugniatają się opony, mogą zardzewieć hamulce, wyładowuje się akumulator. A to tylko kilka rzeczy, które od nieużywania, paradoksalnie się zużywają. Wszystko zależy od tego, w jakich warunkach przebywał samochód.

samochod parking inwestycja
fot. freepik

BMW E39 M5 z przebiegiem ponad 300 tys km!

Jeśli ktoś uważa, że ponad 20-letni samochód, nawet jeśli jest wyjątkową wersją, może mieć niski przebieg, to ma sporo racji, ale musi to być egzemplarz kolekcjonerski. W przypadku auta używanego na co dzień przebieg w okolicach 300 – 400 tys km jest normą. Jak sprawuje się wnętrze po przejechaniu tylu kilometrów w BMW E39 M5? Wygląda bardzo dobrze, choć pojawiły się niewielkie przetarcia.

Do wymiany pozostały drobiazgi

Bohaterem materiału jest BMW E39 M5, które trafiło na szybki serwis podstawowych elementów. Jak się okazuje można z pełną odpowiedzialnością powiedzieć już youngtimer, a być może dla niektórych kierowców klasyk, bardzo dobrze zniósł próbę czasu! Oczywiście pojawiły się dobre ogniska korozji, jednak w ogólnym rozrachunku auto wypadło całkiem dobrze. Resztę zobaczcie sami!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News