Bieżnik symetryczny czy asymetryczny? Jakie opony letnie warto wziąć pod uwagę?! Sprawdź!

Bieżnik symetryczny czy asymetryczny? Jakie opony letnie warto wziąć pod uwagę?! Sprawdź!

opony warsztat zmiana

Podaj dalej

Wiosna puka do naszych drzwi coraz mocniej. Jest to jeden z ostatnich momentów na zakup letnich opon do auta. Wybrać symetryczny, czy asymetryczny bieżnik do nowego kompletu? Dzisiaj podpowiemy, jakie to ma znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze.

W świecie motoryzacji mamy trzy grupy kierowców. Pierwsza uważa, że należy zmieniać opony z zimowych na letnie i odwrotnie, ponieważ to jest najlepsze rozwiązanie. Najczęściej są to osoby, które jeżdżą dużo więcej samochodem w trasie niż w mieście i mieszkają w umiarkowanym klimacie. Drugą grupę stanowią kierowcy, którzy są zwolennikami ogumienia wielosezonowego. Po pierwsze z powodu oszczędności, po drugie z powodu wszechstronności mieszanki. Stereotypowo są to ludzie, którzy używają samochodu w średnim zakresie rocznego przebiegu. Trzecią grupę kierowców uzupełniają ludzie, którzy przykładowo przez cały rok jeżdżą na oponach zimowych.

Jeśli zakup nowego letniego kompletu opon jest dla nas obowiązkiem, warto do tego podejść w sposób odpowiedzialny i świadomie wybrać najlepszą możliwą opcję dla swojego samochodu.

Opony budżetowe, średniej klasy i premium, co wybrać?

Najprostszy podział opon polega na przydzieleniu ich do jednej z trzech klas. Najtańsze są oczywiście rozwiązania budżetowe, które wybiera się bardzo często z konieczności, ponieważ finanse utrudniają wybór czegoś lepszego. Wyżej znajduje się klasa średnia ogumienia. Jest to najczęściej bardzo dobre połączenie jakości wykonania, ceny i właściwości jezdnych opon. Na samym szczycie są produkty klasy premium, cenionych od wielu dekad producentów opon do luksusowych pojazdów lub dla kierowców, którzy unikają kompromisowych rozwiązań.

kiedy wymienic opony
fot. freepik.pl

Bieżnik symetryczny czy asymetryczny? Oto jest pytanie!

To, jaki bieżnik wybierzemy dla nowego kompletu opon, ma znaczenie dla ogumienia przeznaczonego na lato i na zimę. W przypadku letniej mieszanki chodzi przede wszystkim o porównywalny poziom przyczepności w różnych warunkach atmosferycznych. Suchy asfalt, brudny asfalt i morka nawierzchnia to jedno z najczęściej spotykanych w Polsce zjawisk na drogach latem. W takich sytuacjach dużo lepiej poradzi sobie bieżnik asymetryczny. Spotyka się go w oponach średniej klasy. Symetryczne ułożenie bieżnika jest obecnie cechą mieszanki budżetowej. Zapewnia ona mniejszy poziom przyczepności w zmiennych warunkach na drodze. Warto jest mieć ten fakt na uwadze przy wyborze nowego kompletu dla swojego auta.

sklepopon.pl

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News