Kierowcy chcą zmian w F1

Kierowcy chcą zmian w F1

Podaj dalej

Po rozpoczęciu procesu zakupu Formuły 1 przez firmę Liberty Media, kierowcy zaczęli głośno mówić o tym, co chcieliby zmienić w najlepszej serii wyścigowej świata. Największy problem poruszył czterokrotny mistrz świata, Sebastian Vettel. Lider Scuderii Ferrari chce wycofania hybrydowych jednostek V6, na rzecz powrotu spalinowych V12.

– Jeśli pytacie mnie jak chciałbym jeździć, to mogę odpowiedzieć, że chcę podwójnej ilości cylindrów w samochodzie, bez skomplikowanych urządzeń elektrycznych – mówi Vettel.

Sergio Perez chciałby, żeby Formuła 1 umożliwiała zespołom ze środka stawki rywalizację o zwycięstwa w wyścigach i w konsekwencji także o tytuły. Podobną opinię ma kierowca Renault, Jolyon Palmer. Brytyjczyk uważa, że mogłoby to przyciągnąć do sportu więcej kibiców, a jednocześnie seria stałaby się dużo bardziej atrakcyjna.

– Chciałbym zobaczyć Formułę 1, która jest o wiele bliżej, dając zespołom możliwości do wygrywania wyścigów oraz walki o tytuły. Myślę, że dla fanów byłoby wspaniale, gdyby raz zwyciężył Williams, a następnym razem inna ekipa – powiedział zawodnik Force India.

gerhard-berger-ferrari-412t1

Trochę inne postulaty przedstawia Daniel Ricciardo. On z kolei chciałby, aby wyścig odbywał się w sobotę, a nie w niedzielę, jak dzieje się teraz.

– Chcę jechać wyścig w sobotę w opozycji do niedzieli. To byłaby dobra zabawa – stwierdził Australijczyk.

Bernie Ecclestone ma zamiar spotkać się podczas Grand Prix z nowym prezydentem serii Chasem Chareyem. W związku z tym istnieje szansa, że kierowcy będą mogli osobiście przedstawić swoje postulaty. Należy mieć nadzieję, że zostaną dokonane zmiany w regulaminie F1, a zdecydowanie najpotrzebniejszą z nich jest powrót do silników V12. W tym momencie dźwięk, moc i poziom skomplikowania jednostek napędowych jest czymś, co odstrasza kibiców, ale także denerwuje zawodników. Motory V12 ostatni raz były używane w Formule 1 przez Ferrari w 1994 roku. Później pojawiły się 3-litrowe V10, a dziesięć lat temu wprowadzone zostały jednostki z ośmioma cylindrami o pojemności 2,4 litra. Od sezonu 2014 regulamin wymusza stosowanie hybrydowych V6 Turbo.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News