Jak wygląda historia Rajdowych Mistrzostw Świata? 

Jak wygląda historia Rajdowych Mistrzostw Świata? 

catalunya-rally-g8f34e52f0_1920

Podaj dalej

Jak wygląda historia Rajdowych Mistrzostw Świata? Z tym pytaniem wbrew pozorom boryka się dosyć spora liczba osób, a zwłaszcza fanów sportów motorowych. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż tego typu sporty cieszą się stosunkowo dużą popularnością zarówno w Polsce, jak i też za granicą. Dlatego też postanowiliśmy wyjść naprzeciw waszym pytaniom, a co za tym idzie przyjrzeć się nieco bliżej historii Rajdowych Mistrzostw Świata.

Początki zmagań

Jeżeli chodzi o początki zmagań w mistrzostwach świata WRC, należy upatrywać w rozgrywających się wcześniej mistrzostwach świata konstruktorów, do których dodano kategorię kierowca. Początkowo zwycięzcy nie nosili tytułu mistrza świata, jedynie zdobywali puchar FIA kierowców. Dopiero od 1979 zaczęto nadawać tytuł rajdowego mistrza świata.

Wprowadzenie kategorii aut

Kolejną stosunkowo rewolucyjną kwestią było wprowadzenie trzech kategorii aut, a mianowicie:

-auta z kategorii B – miały to być szybkie auta o prędkościach zbliżonych do samochodów znanych z wyścigów Formuły 1. Kategoria ta została wycofana w 1987 roku z powodu serii tragicznych wypadków.

-auta z kategorii A – seria ta została wprowadzona po wycofaniu serii B, i była ona główną serią aut aż do 1997 roku, kiedy to wprowadzono serię aut WRC,

-Auta z serii WRC- auta te wprowadzono w 1997 roku, są to aut z jednej strony przeznaczone do startów w rajdach (wzmocniona konstrukcja) oraz do poruszania się po drogach publicznych (gdyż auta mają obowiązek przemieszczać się pomiędzy odcinkami rajdu).

Polacy w rajdach WRC

Nie należy przy tym zapominać, że również i Polacy mają swój wkład w WRC. Prekursorem, jeżeli chodzi o starty Polaków w WRC, był Maciej Stawowiak, który to w 1980 roku wystartował samochodem marki Polonez 2000, zajął 10. miejsce w Rajdzie Portugalii. Swoje starty w mistrzostwach WRC zaliczyli również:

– Krzysztof Hołowczyc, który w czasie rajdu Polski wywalczył 6. miejsce, za które zdobył 3 pkt w klasyfikacji generalnej,

– Robert Kubica, który dzięki zajęciu dziewiątego miejsca zdobył 2 punkty w klasyfikacji generalnej,

– Michał Kościuszko, który był trzykrotnie klasyfikowany, w Rajdzie Monte Carlo zdobył on jeden punkt, natomiast w rajdach Australii oraz Sardynii po sześć punktów,

Kto jest najbardziej utytułowanym kierowcą międzynarodowych mistrzostw świata WRC?

Jeżeli chodzi o najbardziej utytułowanego kierowcę mistrzostw świata WRC, to jest nim Francuz Sébastien Loeb, który zdobył tytuł mistrzowski w edycjach począwszy od 2004 roku aż do roku 2012, ustanawiając swoisty fenomen wygranych, ponieważ po pierwsze pobił on rekord, jeżeli chodzi o najbardziej utytułowanego mistrza świata WRC, po drugie wszystkie swoje tytuły mistrzowskie zdobył on z rzędu.

Śledzisz mistrzostwa świata WRC? Zobacz najciekawsze typy bukmacherskie.

Należy korzystać, tylko z bukmacherów legalnie działających w Polsce tj. posiadających, wydane przez Ministerstwo Finansów, zezwolenie na urządzanie zakładów wzajemnych przez sieć Internet. Uczestnictwo w nielegalnych zakładach bukmacherskich, wiąże się z konsekwencjami narażenia się na wysokie kary pieniężne oraz odpowiedzialność karną.

Betfan to legalny polski bukmacher internetowy. Zakłady wzajemne urządzane przez spółkę BetFan sp. z o.o. przez sieć Internet przyjmowane są na stronie internetowej Spółki pod adresem www.betfan.pl na podstawie zezwolenia Ministerstwa Finansów z dnia DNIA 29 PAŹDZIERNIKA 2018 R. NR PS4.6831.3.2018

wrc

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News