Jak sprzedawać, to na bogato i z kulturą - tak marki premium prezentują swoje modele

Jak sprzedawać, to na bogato i z kulturą - tak marki premium prezentują swoje modele

Podaj dalej

Jeszcze nie tak dawno rola producentów samochodów ograniczała się niemal wyłącznie do produkowania aut i wydawania ich do sprzedaży. To już przeszłość. Dzisiaj największe marki nie tylko dają nam coraz bardziej zaawansowane pojazdy, ale również wyznaczają nowe trendy i zachęcają do aktywnego życia kulturalnego.

Wirtualny salon Audi

Audi poszło jeszcze inną drogą i zamiast na kulturę postawiło na salony samochodowe w nietypowej, wirtualnej formie. Takie miejsca powstały w kilku światowych stolicach, m.in. w Pekinie, Londynie, a także w Warszawie. W warszawskim salonie zamontowano ekrany przekątnej 98 cali z obsługą wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób każdy może skonfigurować własny egzemplarz auta i zobaczyć, jak prezentują się wszystkie wprowadzone modyfikacje.

Salon pozwala również na lepsze przyjrzenie się samochodom z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Na miejscu nie zabrakło miejsca dla realnych samochodów – twórcy salonu przewidzieli przestrzeń dla czterech aut. Warszawski salon Audi City ma dwa piętra i łączną powierzchnię ponad 500 m2.

Klub Intersect by Lexus w Nowym Jorku

Doskonałym przykładem tego, jak zmienia się rola marek motoryzacyjnych jest klub otwarty ostatnio przez Lexusa w Nowym Jorku. To trzecie po Dubaju i Tokio takie miejsce na świecie. Prestiżowy lokal ma powierzchnię 1 530 m2 i aż trzy poziomy.

Na parterze znajdują się kawiarnia, salon sprzedaży Crafted For Lexus i Galeria Publiczna, stworzona z myślą o eksponowaniu produktów koncepcyjnych i instalacji artystycznych. Drugie piętro zajmują koktajl bar oraz restauracja Intersect by Lexus – NYC. Trzeci poziom nowego klubu Lexusa poświęcono dla Galerii Prywatniej. Stworzona tutaj przestrzeń jest przygotowana do organizacji różnych wydarzeń kulturalnych – np. projekcji filmów czy występów artystycznych.

Za projekt wnętrza odpowiada ceniony na całym świecie japoński architekt Masamichi Katayama, twórca wystroju pozostałych klubów Intersect by Lexus. W środku nowojorskiego lokalu możemy znaleźć 1200 miniaturowych modeli samochodów, instalację artystyczną stworzoną na bazie części historycznych aut Lexusa czy bambusowe rolety inspirowane słynnymi atrapami chłodnicy w kształcie klepsydry.

Stacja Mercedes

Schemat konwencjonalnych salonów samochodowych złamał parę lat temu również Mercedes. W ramach projektu Stacja Mercedes na warszawskim Powiślu w sezonie letnim stawał specjalny pawilon o powierzchni ponad 200 m2.

Na jego terenie znalazły się m.in. kawiarnia z tarasem i kącik zabaw dla dzieci. Na miejscu organizowano również spotkania kulturalne, wykłady i koncerty, a odwiedzający mogli zapisać się na jazdę testową samochodem niemieckiej marki. Niestety, po raz ostatni ten oryginalny salon Mercedesa zawitał na Powiśle w 2016 roku.

Volvo Car Warszawa

Nowe podejście do motoryzacji prezentuje również Volvo. Lokal otwarty przez szwedzką markę w centrum Warszawy nie jest jednak wyłącznie klubem, tak jak w przypadku Lexusa, ale również salonem samochodowym. Można tutaj obejrzeć samochody producenta z Goeteborga, ale także napić się kawy w kawiarni czy wziąć udział w koncertach, spotkaniach autorskich i innych wydarzeniach kulturalnych. Twórcą wystroju salonu jest szwedzki projektant, Eric Stiegmar.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News