iXAR z Nysy pokazał jeżdżący prototyp auta elektrycznego

iXAR z Nysy pokazał jeżdżący prototyp auta elektrycznego

Podaj dalej

Firma iXAR Sp z.o.o producent małego, miejskiego auta zaprezentowała 8-ego czerwca w Nysie, jeżdżący prototyp swojej marki. Auto jako pilot z pomiarem czasu prowadziło biegaczy podczas biegu nyskiego.

Nyska firma brała udział w konkursie ElektroMobility Poland pod koniec 2017 roku na prototyp auta elektrycznego, ale nie zakwalifikowała się do następnych etapów, jak większość firm i od tego czasu prowadzi prace rozwojowe nad prototypem we własnym zakresie, nie korzysta ze wsparcia i dofinansowania funduszy narodowych czy europejskich.
Samochód docelowo ma być skonstruowany i homologowany według przepisów kategorii L7e.

Paweł Dytko, prezes zarządu firmy iXAR powiedział: bardzo się cieszę, że po kilku miesiącach ciężkiej pracy w końcu udało nam się przedstawić nasz prototyp na żywo, a nie tylko w wizualizacjach i programach komputerowych! (…)
Obecnie jest to jeszcze bardzo wczesna faza prototypu, na tej bazie zostaną opracowane lekkie, kompozytowe poszycia elementów nadwozia oraz szkielet karoserii, również maksymalnie odchudzony – wszystko po to, aby zmieścić się w homologowanym limicie wagi (ok 450 kg). Na dzisiaj auto jest jeszcze zbyt ciężkie. To samo także dotyczy zawieszenia, które musi zostać poddane znacznej modyfikacji. (…)

Jeszcze w czerwcu tego roku zastosujemy do pierwszych jazd i testów baterii / akumulatorów troszkę większą jednostkę z uwagi na obecną większa masę auta: to jest silnik o mocy 25KW a docelowo będzie montowany jeden lub dwa mniejsze o łącznej mocy tylko 15KW – tutaj także jesteśmy ograniczeni przepisami i limitami. (…)
Planujemy jesienią 2019 ponownie przedstawić i udostępnić już do jazd testowych „odchudzony”, zgodny z przepisami kategorii L7e prototyp iXARa, z napędem elektrycznym. Prawdopodobnie ostateczny kształt i wygląd również ulegną jeszcze pewnym modyfikacjom…

Źródło: iXARcar
Foto. Mateusz Banaś

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News