PILNE: Volkswagen pokazał Phaetona nowej generacji! Wygląda jak połączenie Audi A8 i A6 [ZDJĘCIA]

PILNE: Volkswagen pokazał Phaetona nowej generacji! Wygląda jak połączenie Audi A8 i A6 [ZDJĘCIA]

Volkswagen-Phaeton-D2-9

Podaj dalej

Wycofany z produkcji Volkswagen Phaeton ma już 20 lat, a niemiecka firma świętuje ten jubileusz w wielkim stylu. Dwie dekady po premierze swojego flagowego sedana, Volkswagen zaprezentował jeżdżący prototyp drugiej generacji Phaetona. 

Połączenie Audi A8 i A6

Volkswagen-Phaeton-D2-9
fot. VW

W 2016 roku zarząd VW zdecydował o wycofaniu Phaetona z oferty na rzecz elektryfikacji. Jednak rozwój następnej generacji był już w toku, czego dowodem jest „prawie seryjny prototyp”. W tamtym czasie czytaliśmy wiele plotek o nowym Phaetonie, a wysocy rangą pracownicy Volkswagena sugerowali, że model powróci. Oczywiście wszystko to miało miejsce przed ostateczną decyzją o wycofaniu sedana z produkcji. 

W pełni funkcjonalny model, który widzimy na zdjęciach, wyszedł z biura projektowego VW, pokazując, co straciliśmy. Pod kryptonimem Phaeton D2, samochód został zaprojektowany przez Marco Pavone i Tomasza Bachorskiego. Model wydaje się być nieco dłuższy od poprzednika i dużo bliższy do najnowszego Audi A8. 

Volkswagen-Phaeton-D2-9
fot. VW

Pod względem stylistycznym ma tradycyjne proporcje trójpudełkowe i mnóstwo chromowanych akcentów. Z przodu osłona chłodnicy umieszczona jest niżej, a po bokach znajdują się duże reflektory z dość złożoną grafiką LED. Nisko zawieszony profil również przypomina Audi A8. Z tyłu Volkswagen obrał bezpieczną strategię ze znajomymi elementami stylistycznymi na minimalistycznym zderzaku. Para tylnych świateł LED przypomina z kolei Audi A6. 

Volkswagen imponuje

Volkswagen-Phaeton-D2-9
fot. VW

Bardziej imponujące jest wnętrze Phaetona D2 z wysokiej jakości materiałami i zaawansowanymi funkcjami. Zakrzywiony wyświetlacz trafił w końcu na rynek w 2018 roku w VW Touaregu. Jest także cyfrowy zestaw wskaźników, drewniane akcenty, biała skóra, czy fantazyjny wzór na tapicerce siedzeń. 

Volkswagen wykorzystał  architekturę MLB. Stanowi ona bazę wielu modeli w Grupie VW, w tym Audi A8, czy VW Touarega. Volkswagen nie podał szczegółów dotyczących układu napędowego, jednak biorąc pod uwagę czas rozwoju, jesteśmy pewni, że hybrydy plug-in były brane pod uwagę. 

Volkswagen-Phaeton-D2-9
fot. VW

Józef Kaban, który jest obecnie szefem Volkswagen Design, powiedział: – Samochód nadal ma bardzo atrakcyjny wygląd i piękne proporcje. Imponuje namacalną wysoką jakością i wartością. 

Co ciekawe, oryginalny Phaeton był projektem przynoszącym spore straty dla Volkswagena. Podyktowany był ambicją Ferdinanda Piecha, by wejść na rynek aut luksusowych. Choć sprzedaż nigdy nie trafiła do oryginalnej grupy docelowej… Nikt nie chciał jeździć luksusowym samochodem dzielącym swój znaczek z Polo. Mimo to, producent miło wspomina flagowca, który utorował drogę modelom premium, takim jak Touareg czy Arteon. 

Volkswagen-Phaeton-D2-9
fot. VW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News