Diesel vs benzyna. Volkswagen Passat w podstawie pręży "muskuły" na niemieckiej autobahnie. Będziesz w szoku [WIDEO]

Diesel vs benzyna. Volkswagen Passat w podstawie pręży "muskuły" na niemieckiej autobahnie. Będziesz w szoku [WIDEO]

volkswagen-passat-diesel-czy-benzyna

Podaj dalej

Najnowszy Volskwagen Passat B8 w kombi z bardzo podstawowym silnikiem naprężył swoje muskuły na niemieckiej autobahnie, choć wcale nie ma ich tak dużo. Podstawowe wersje danych samochodów zwykle nie przyciągają uwagi sposobem, w jaki jeżdżą – mają być przede wszystkim tanie. Ale ten Volkswagen wcale nie ma się czego wstydzić. 

Volkswagen Passat nie taki wolny

volkswagen-passat-diesel-czy-benzyna

Jeśli ktoś chce jeździć szybko, zazwyczaj wybiera droższe, mocniejsze silniki do swojego samochodu. Ale one wiążą się z większymi kosztami. I nie ma tu znaczenia, czy jest to Dacia Duster, Volkswagen Passat, czy BMW Serii 5. Najtańsze silniki to warianty, które przeznaczone są dla mniej wymagających użytkowników, którzy przede wszystkim cenią sobie wartość użytkową, styl, albo wygodę. 

Podstawowy Volkswagen Passat Variant, czyli już całkiem spore kombi klasy średniej, ma pod swoją maską 1,5-litrową benzynę. Teoretycznie jednak nie może zaoferować nic ciekawego na niemieckiej autostradzie, prawda? Pomimo swoich rozmiarów i mocy zaledwie 150 KM ten samochód wcale nie jeździ źle. Swoimi osiągami dorównuje jednostce 2.0 TDI, który przecież ma naprawdę niezłą dynamikę. 

volkswagen-passat-diesel-czy-benzyna

Film pojawił się na kanale TopSpeedGermany na portalu YouTube, a Volkswagen pochodzi z roku modelowego 2021 – najwyraźniej są takie! Test przeprowadzany jest w dość dużym ruchu, ale dla Passata nie ma to większego znaczenia. Samochód naprawdę szybko osiąga prędkość 170 km/h, a we wspomnianych warunkach jest w stanie rozbujać się do 230 km/h. Naprawdę nieźle! Nawet lepiej, niż Diesel, jeśli chodzi o prędkość maksymalną. Ale to akurat wynika z charakterystyki silnika. Nie chcemy jednak myśleć, ile musi palić tak mała benzyna przy takich prędkościach. 

Diesel czy benzyna?

Jednostka 1.5 TSI w Volkswagenie Passacie jest też o 15 000 zł tańsza niż 2.0 TDI. To może być bardzo ważny argument za tym silnikiem, który jak widzimy na poniższym filmie, wcale nie jest „mułowaty” czy za mało dynamiczny. 

volkswagen-passat-diesel-czy-benzyna

Spalanie podczas zwykłej miejskiej jazdy nie powinno różnić się o więcej niż 2 l/100 km, a to oznacza, że „zwrot” z zakupu droższego Diesla zacznie się nam opłacać dopiero po 123 000 kilometrów. Jeśli robicie naprawdę duże przebiegi, to szybko dobijecie do tej liczby. Ale jeśli nie przekraczacie 20 000, czy 30 000 kilometrów rocznie, zakup Diesla w tym przypadku zupełnie mija się z celem. 

Inną sprawą są jeszcze zbliżające się ograniczenia i zakazy w ruchu miejskim. Jak wiadomo, jako pierwsze pod młot zostaną poddane silniki Diesla. Dlatego jeśli chcecie jak najdłużej podróżować po centrach swoich miast samochodem, jednostka 1.5 TSI również będzie lepszym wyborem. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News