To najmocniejszy Volkswagen Golf R32 na świecie! Facet budował go... 10 LAT! Co za liczby [WIDEO]

To najmocniejszy Volkswagen Golf R32 na świecie! Facet budował go... 10 LAT! Co za liczby [WIDEO]

volkswagen-golf-r-32

Podaj dalej

Pewien właściciel Volkswagena Golfa R32, gdy jego samochód był jeszcze zupełnie nowy, przegrał wyścig na 1/4 mili z Golfem GTI. Co należałoby zrobić w takiej sytuacji? Cóż, ten konkretny gość uznał, że jego Volkswagen ma po prostu za mało mocy, więc od razu zabrał się do pracy nad turbodoładowanym silnikiem VR6. 

Volkswagen Golf R32 o mocy 1000 KM!

volkswagen-golf-r-32-2

Facet mieszkający w RPA kupił w 2009 roku Golfa V R32 i od tego czasu chciał mieć pewność, że jego Volkswagen już nigdy nie przegra wyścigu typu drag. Przez ostatnie lata jego samochód przeszedł szereg modyfikacji, w wyniku których stworzył potwora o mocy 1000 KM. Samochód bez żadnych problemów pokonuje teraz na trasie… Porsche 911 Turbo. 

Jacque De Beer, właściciel Golfa R32, nie był zachwycony, gdy jego nowy Volkswagen został pokonany przez skromnego GTI. Jego auto było wtedy niemal nowe i nie miało żadnych modyfikacji, ani kilometrów na liczniku. Ta przegrana doprowadziła go do tego, że trzeba coś z tym zrobić, to proste! 

Po latach rozwoju i dostrajania jego Volkswagen z zewnątrz wciąż wygląda tak, jakby dopiero co wyjechał z fabryki. Ale zmiany są pod maską – jego osiągi znacznie przewyższają to, co Volkswagen oferował w piątej generacji Golfie R32. 

volkswagen-golf-r-32-2

Sprzęgło do wymiany

Podstawowy Golf R32 piątej generacji był ostatnim, w którym Volkswagen umieścił silnik VR6. Samochód był produkowany od 2005 do 2008 roku w dość ograniczonych ilościach. W tym czasie turbodoładowanie ulegało ogromnym ulepszeniom z każdym kolejnym modelem. Oznaczała to, że topowy R32 był niewiele szybszy niż tańszy GTI. 

Wynikało to głównie z dużo większej masy silnika VR6, który wcale nie generował tak potężnej mocy, aby to zniwelować. 3,2-litrowa jednostka dysponowała mocą 250 KM i momentem 320 Nm, przesyłanymi na wszystkie cztery koła za pomocą systemu Haldex. 

Jednakże, dzięki wszystkim poprawkom, Golf De Beera nie musi martwić się już o żadne GTI, czy inne Nissany GTR, BMW M3, albo Porsche 911 Turbo. Jego samochód pokonuje 1/4 mili w zawrotne… 9 sekund. Co ciekawe, facet jeździ tym autem na codzień, a każdy sezon rozpoczyna od… wymiany sprzęgła. Te wystarcza tylko na rok jazdy. 

Przeczytaj również