Tesla Model S 70D z rekordowym przebiegiem 680 tys. kilometrów! Lista napraw, awarii, zasięg - było co robić [WIDEO]

Tesla Model S 70D z rekordowym przebiegiem 680 tys. kilometrów! Lista napraw, awarii, zasięg - było co robić [WIDEO]

tesla-z-rekordowym-przebiegiem

Podaj dalej

Jedną z głównych obaw potencjalnych właścicieli samochodów elektrycznych – poza zasięgiem i infrastrukturą – jest także niezawodność. Po ponad stuleciu dominacji silników benzynowych i typu Diesel zrozumiałe jest, że są ludzie, którzy niechętnie wybierają nową, niesprawdzoną technologię. Ta Tesla S 70 D z 2015 roku jest najlepszym przykładem tego, jak spisują się w prawdziwym życiu elektryki. 

Tesla z rekordowym przebiegiem

tesla-z-rekordowym-przebiegiem

Jeśli należysz do grupy osób obawiających się, jak przebieg i czas wpłyną na samochód elektryczny, musisz zobaczyć, jak poradziła sobie ta Tesla. Ma ponad 682 tysiące przejechanych kilometrów. To prawdopodobnie jeden z największych przebiegów w samochodzie elektrycznym na świecie. W dużej mierze dlatego, że pierwszy właściciel jeździł nią na Uberze. 

Na filmie Braden Carlson prowadzi i przegląda samochód, który teraz należy do jego przyjaciela. W przeszłości posiadał on m. in. elektrycznego Forda Rangera. Tesla Model S z pewnością nie jest rzadkością, ale ten egzemplarz był intensywnie używany. Średnio pokonywał 112 650 kilometrów rocznie. 

Prawdopodobnie myślisz, że Tesla o przebiegu 682 000 kilometrów nie ma zbyt wielu oryginalnych elementów układu napędowego. Ale to nie do końca prawda. Tesla Model S 70D nadal ma oryginalną tylną jednostkę napędową, choć przedni silnik został wymieniony po przejechaniu 611 550 kilometrów. 

Ale lista napraw jest dosyć długa

tesla-z-rekordowym-przebiegiem

Jeśli chodzi o akumulator, został on wymieniony w ramach gwarancji po przejechaniu 402 335 km. Samochód z 2015 roku był objęty gwarancją na układ napędowy bez limitu przebiegu. Patrząc z perspektywy, typowy właściciel pojazdu pokonuje taki przebieg w ciągu około 17-20 lat. Oznacza to, że obecny pakiet akumulatorów zainstalowany w samochodzie ma przebieg 289 680 km. 

Oprócz przedniego silnika i akumulatora wymieniono również tylne osie, wraz z przednimi górnymi wahaczami, tylnymi górnymi łącznikami, a także przednimi dolnymi łącznikami. A wszystko to na dystansie 603 500 kilometrów. 

Inne ważne komponenty, które zostały wymienione to Media Control Unit przy około 540 000 km. Oraz sprężarka klimatyzacji przy 482 800 km. Przejdź do filmu i zobacz, jak wygląda i sprawuje się podczas jazdy Tesla Model S z przebiegiem ponad 682 tys. kilometrów. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News