Rewolucja w Niemczech. Stacje benzynowe podporządkowane pod elektryki, nowy podatek dla posiadaczy Diesla

Rewolucja w Niemczech. Stacje benzynowe podporządkowane pod elektryki, nowy podatek dla posiadaczy Diesla

Podaj dalej

Niemcy planują ruszyć z elektryczną ofensywą na poważnie. Nasi zachodni sąsiedzi chcą nagradzać kierowców pojazdów elektrycznych, a karać tych, którzy utknęli w erze kamienia łupanego i SUV-ów napędzanych benzyną i Dieslem. Zgodnie z tym planem, już wkrótce poważnym zmianom ulegną wszystkie stacje benzynowe w Niemczech. 

Nasi zachodni sąsiedzi chcą jak najbardziej zwiększyć popyt na elektryczne samochody. Ich sprzedaż spadła jeszcze przed pandemią koronawirusa. Jak sytuacja wygląda dziś – nie musimy wam nawet przypominać. 

Porsche Taycan - ładowanie

Agencja Reuters donosi, że zdaniem urzędników za niską sprzedaż elektryków odpowiedzialna jest słaba infrastruktura ładowania. Niemcy mają nadzieję, że oferując ładowanie pojazdów elektrycznych na każdej z 14 118 stacji benzynowych, zlikwidują obawy społeczeństwo i wypromują czystszy transport osobowy. 

Celem jest stworzenie co najmniej 70 000 stacji ładowania i kolejnych 7000 stacji szybkiego ładowania rozmieszczonych w całym kraju. 

autobahn

W zeszłym roku samochody elektryczne stanowiły zaledwie 1,8% rejestracji wszystkich nowych pojazdów. Z kolei samochody z silnikiem Diesla stanowiły 32%, a benzynowe – 59,2%. Według agencji motoryzacyjnej KBA w maju 2020 roku udział samochodów elektrycznych w rynku wzrósł do 3,3%. Mimo to, samochody napędzane tradycyjnymi źródłami energii stanowiły wciąż 82,7% sprzedaży.

Niemiecki rząd chce również podwoić istniejące dotacje do kwoty 6000 euro (26 tys. zł) na samochody elektryczne, których cena nie przekroczy 40 000 euro (177 tys. zł). 

Kanclerz Angela Merkel i partia Unii Cherześcijańsko-Demokratycznej ogłosiły ten plan w czwartek. To część planu odbudowy największej gospodarki w Europie po wybuchu pandemii COVID-19. 

Volkswagen elektryk

Oprócz ogromnego napływu stacji ładowania i dotacji na zakup pojazdów elektrycznych, Niemcy wprowadzają również nowe podatki. Obejmą one posiadaczy SUV-ów z silnikiem spalinowym. Urzędnicy mają nadzieję, że odepchnie to kierowców od trujących samochodów. Chcą jednocześnie zachęcić do zmiany na bardziej ekologiczne, wydajniejsze opcje w tych samych rozmiarach. 

Volkswagen, jak dotąd najbardziej popularny producent samochodów w Niemczech, inwestuje bardzo dużo w samochody elektryczne. Nowe plany najprawdopodobniej przyspieszą ten proces. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News