Sprawdził ile KM uciekło z 20-letniego BMW M3 z przebiegiem 276 000 km. Gdy to zobaczył, był w szoku... [WIDEO]

Sprawdził ile KM uciekło z 20-letniego BMW M3 z przebiegiem 276 000 km. Gdy to zobaczył, był w szoku... [WIDEO]

bmw-m3-utrata-mocy

Podaj dalej

Gdy mówimy o starszych samochodach, zawsze odwołujemy się do wartości mocy i osiągów, które producent podał, gdy samochód był nowy. A ile z tych koni mechanicznych jest jeszcze gotowych pod maską po 20 latach pracy? Sprawdził to na przykładzie swojego BMW M3 i od razu pożałował. 

BMW M3 z ogromnym przebiegiem

Aby odpowiedzieć na to pytanie, Christian z kanału YouTube Vehicle Virals udał się na hamownię z BMW E46 M3, które kupił za jedyne 3000 dolarów w zeszłym roku. 

bmw-m3-utrata-mocy

Oczywiście nie kupił tego samochodu za takie pieniądze bez przyczyny. BMW E46 M3 cały czas mocno trzyma cenę, jednak ten model miał wiele problemów, a jednym z nich był wysoki przebieg w postaci 276 000 kilometrów. 

Samochód fabrycznie jest wyposażony w zautomatyzowaną manualną skrzynię biegów BMW SMG, a jego 3,2-litrowy silnik S54 został lekko zmodyfikowany przez dostrojenie ECU, kolektory wydechowe i wlot powietrza. W stanie fabrycznym BMW miało 333 KM na amerykańskim rynku i teoretycznie modyfikacje powinni znacząco podwyższyć jego moc. 

Jaki wynik osiągnie?

Ale jakiego rodzaju szkody spowodował przebieg prawie 300 000 kilometrów? Możemy przecież założyć, że większość z nich przejeżdżanych było, cóż, raczej w brutalny sposób. Christian i jego przyjaciel z Vehicle Virals sugerują, że wynik 280 KM na tylnych kołach byłby przyzwoitą wartością. I dokładnie tym, czego fani BMW M3 E46 powinni oczekiwać od dobrego samochodu w stanie seryjnym. To oznacza 16-procentową utratę mocy. 

bmw-m3-utrata-mocy

W rzeczywistości jednak stare BMW M3 osiągnęło 290 KM przy 7250 obr/min podczas drugiego testu. Oczywiście, wyniki na hamowni mogą się bardzo różnić. Ale to wciąż bardzo rozsądny wynik jak na 20-letnie auto z takim przebiegiem. Musimy przyznać szczerze, że tego się nie spodziewaliśmy. 

Panowie chcieli wykonać jeszcze trzeci test, podczas którego wynik mógł być jeszcze lepszy. Ale… podczas poprzedniego przejazdu z silnika BMW wydobywało się tyle dymu olejowego, że właściciel nie chciał podejmować niepotrzebnego ryzyka. Liczby jeśli chodzi o KM i osiągi sugerują, że silnik jest w niezłym stanie, ale pierścienie tłokowe mogą sugerować coś innego. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News