Renault opublikowało wyniki finansowe za 2021 rok. Francuska marka ma się lepiej niż myśleliśmy

Renault opublikowało wyniki finansowe za 2021 rok. Francuska marka ma się lepiej niż myśleliśmy

Renault

Podaj dalej

Na początku lutego w Bloombergu pojawił się artykuł informujący o kiepskim stanie finansowym grupy Renault. W zeszły piątek francuska marka opublikowała jednak wyniki sprzedażowe za zeszły rok i są one zgoła inne, niż zakładano. Renault kontynuuje wzrost i przyspiesza realizację strategii Renaulution. Na czym polega jej sukces?

Renault ma się lepiej niż dobrze

Renault likwiduje najpopularniejszy model

Wyniki finansowe Renault za 2021 rok przekroczyły zakładane cele. Przede wszystkim, marża operacyjna grupy wyniosła 3,6% (w porównaniu do zakładanych 2,8%). Osiągnięcie tego celu oznacza, że Renault dokonało tego 2 lata przed zakładanym terminem (3% w 2023 roku). Co więcej, plan redukcji kosztów został wykonany z rocznym wyprzedzeniem. 

Wszystko to jest o tyle zaskakujące, że rynek motoryzacyjny wciąż zmaga się z wieloma problemami. Pandemia, kryzys na rynku chipów… A mimo to, Renault udaje się osiągać wszystkie założone plany. 

Obroty Grupy Renault w 2021 roku wyniosły 46,2 miliarda euro, czyli o 6,3% więcej niż przed rokiem. 

Kolejne cele na 2022

Pomimo nadal odczuwalnego wpływu załamania dostaw półprzewodników, zwłaszcza w pierwszym półroczu i wzrostu cen surowców, grupa planuje osiągać w tym roku kolejne cele:

Nowe logo Renault

  • marżę operacyjną wyższą lub równą 4%
  • Free cash glow operacyjny w sektorze samochodowym wyższy lub równy 1 miliardowi euro 

Luca de Meo, CEO Grupy Renault: Grupa Renault zdecydowanie przekroczyła cele finansowe przewidziane na 2021 rok pomimo braku półprzewodników i wzrostu cen surowców. Pokazuje to tempo i zakres transformacji Grupy, rozpoczętej w ramach realizacji planu Renaulution. Dzięki nieustającemu zaangażowaniu pracowników i korzyściom, jakie daje współpraca w ramach Aliansu, przyspieszamy wdrażanie strategicznych celów, by nasza Grupa mogła stać się wzorcowym podmiotem na rynku pod względem konkurencyjności, technologii i odpowiedzialności.

W 2021 roku Grupa Renault określiła swój cel i rację istnienia: „Chcemy sprawić, aby serce innowacji zabiło mocniej a mobilność zbliżała ludzi”. Grupa opublikowała strategię ESG opartą na trzech filarach: neutralności węglowej, bezpieczeństwie i inkluzywności.

Ekologia i drugie życie

Ambicją Grupy Renault jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2040 roku w Europie i do 2050 roku na świecie poprzez redukcję emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia samochodów z uwzględnieniem zakupionych surowców i komponentów, zakładów produkcyjnych, emisji podczas jazdy, „drugiego życia” oraz recyklingu. Strategia klimatyczna została zaprezentowana w raporcie na temat klimatu w kwietniu 2021 roku. 

Clotilde Delbos, dyrektor finansowa Grupy Renault: Dzięki wynikom osiągniętym w 2021 roku Grupa Renault pokonała decydujący etap w planie naprawczym. Te wyniki to pierwsze sukcesy w realizacji strategii Grupy, która kładzie nacisk na generowanie wartości, a nie na wielkość sprzedaży, a także efekt rygorystycznej dyscypliny finansowej. Pozwoliły nam one stabilnie osiągnąć, z rocznym lub dwuletnim wyprzedzeniem, część celów planu Renaulution. Grupa przyspiesza realizację strategicznych projektów, których jedynym celem jest generowanie wartości dla wszystkich zaangażowanych stron.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News