Prezydent o zakazie Diesla: "dla każdego regionu będą osobne przepisy". Nowa ustawa wchodzi w życie

Prezydent o zakazie Diesla: "dla każdego regionu będą osobne przepisy". Nowa ustawa wchodzi w życie

diesel-stop-zakaz-2025

Podaj dalej

Zakaz silników typu Diesel jest już pewny, ale wciąż nie wiemy jak to dokładnie będzie wyglądało. Pierwsze sygnały z USA mówią o tym, że dla danego regionu będą… osobne przepisy. Tamtejsza Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) sfinalizowała przepisy, które mają odwrócić wysiłki administracji Donalda Trumpa. 

Diesel i benzyna z nowymi przepisami

diesel stop emisja

Wcześniejszy prezydent USA chciał, aby zakaz silników typu Diesel i benzynowych wyglądał nieco inaczej. Nowy przepis ma znów umożliwić poszczególnym stanom wydawanie własnych norm emisji i ustanawianie własnych mandatów. 

Choć jest wiele do przetworzenia, administracja Trumpa przeforsowała krajowy standard. Ten uniemożliwiał przede wszystkim Kalifornii ustanowienie własnych przepisów. Jak zauważyła wówczas EPA, zasada ta „zapewniała ogólnokrajowe jednolite normy zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych dla osobówek i lekkich ciężarówek”. 

Jeden standard krajowy jest oczywiście dosyć logiczny, ale prezydent Biden odrzucił ten pomysł. Chce on kontynuować „ważne priorytety w zakresie oszczędności paliwa, sprawiedliwości i zmian klimatycznych. W tym cofnięcia niepotrzebnych i bezprawnych wysiłków mających na celu zapobieganie działaniom stanów”.

Nowa ustawa wchodzi w życie 

diesel

Według NHTSA, administracja Bidena przeanalizowała publiczne komentarze zgłoszone podczas tworzenia przepisów. „Doszliśmy do wniosku, że przepisy przekroczyły uprawnienia prawne Agencji. [Trump] ustanowił zbyt szerokie zakazy, które nie uwzględniały różnych ważnych interesów państwowych i lokalnych”. W rezultacie zasada została zmieniona, aby upewnić się, że nie ma niewłaściwych barier dla stanów. Chodzi o te stany, które „eksplorują kreatywne rozwiązania w celu sprostania wyzwaniom środowiskowym i zdrowia publicznego ich lokalnych społeczności”. 

Amerykański sekretarz ds. transportu Pete Buttigieg dodał: – Ta ostateczna zasada usuwa przeszkodę w ważnych działaniach dotyczących zmian klimatu. Stany mogą teraz aktywnie poszukiwać rozwiązań w celu rozwiązania kryzysu klimatycznego i wyzwań środowiskowych w swoich społecznościach. 

Oznacza to, że Kalifornia uzyskała wolną rękę, aby wprowadzić rygorystyczne normy zużycia paliwa i emisji. Mają one być potencjalnie dużo bardziej rygorystyczne niż te, które niedawno ogłosiła EPA. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News