Ponad 3 miliony samochodów z benzyną i Dieslem wycofanych z ruchu! Auta z tych roczników pójdą na złom

Ponad 3 miliony samochodów z benzyną i Dieslem wycofanych z ruchu! Auta z tych roczników pójdą na złom

zlomowanie-benzyna-diesel-15-tys-zl-2

Podaj dalej

Nowe przepisy zaproponowane Unii Europejskiej będą oznaczały, że ponad 3 miliony samochodów poruszających się po polskich drogach zostaną całkowicie wycofane z ruchu. Włochy, Niemcy, a także Polska, przeciwstawiają się obecnemu kształtowi zakazu silników benzynowych i typu Diesel. A jako zachętę do rozmów przedstawiają Komisji Europejskiej nowe przepisy. 

Benzyna i Diesel – walka o ich przyszłość trwa

samochody samochód elektryczny spalinowy zakaz rejestracji unia europejska
fot. freepik

Włochy otwierają się na datę 2035 zaproponowaną przez UE dla zakazu silników benzynowych i typu Diesel. Ale tylko pod jednym warunkiem. – Jeżeli wniosek o włączenie e-paliw wysunięty przy Niemcy i nas do biopaliw przejdzie. Wtedy moglibyśmy udzielić ogólnej zgody, aby zagwarantować przyszłość silnikowi spalinowemu nawet po 2035 roku. powiedział Minister Środowiska i Bezpieczeństwa Energetycznego Włoch, Gilberto Pichetto Fratin.

– Główna droga pozostaje elektryczna, ale bez ustalonej daty zatrzymania silników benzynowych i typu Diesel w 2035 roku. Włochy muszą rozegrać własną grę. Musimy mieć czas, aby towarzyszyć naszemu systemowi produkcyjnemu w okresie przejściowym – dodał Pichetto. 

Minister mówił także o zachętach ekologicznych, wyjaśniając, że trzeba dokonać odpowiedniej ich oceny. Zachęty muszą być zbudowane na systemie polityki, takim jak kontynuacja dekarbonizacji.

Dla mnie ważniejsze niż sprzedaż energii elektrycznej jest wycofanie pojazdów Euro 0, 1 i Euro 2”. 

diesel paliwo stacja
fot. freepik

3 miliony aut wycofanych z ruchu

To samochody wyprodukowane przed 2001 rokiem, których w Polsce na drogach wciąż jeździ około 3 miliony. Jeśli przepisy wejdą w życie, samochody te zostaną całkowicie wycofane z ruchu. A dla Unii Europejskiej może to być łakomy kąsek. 

– Mamy system produkcyjny z kilkoma setkami tysięcy pracowników – wspomina Pichetto. – Trzeba mu towarzyszyć, mamy też system dystrybucji, który będzie musiał zostać całkowicie zresetowany.

Pichetto mówił również o innej kwestii, która od dawna znajduje się w centrum uwagi i próśb włoskiego systemu motoryzacyjnego. A mianowicie o flotach firmowych. Zdaniem ministra zmiana opodatkowania samochodów służbowych byłaby właściwa „poprzez dostosowanie się do tego, co dzieje się w Europie w zakresie możliwości odliczenia VAT dla flot, które mogą w istotny sposób przyczynić się do dekarbonizacji”.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News