Pojedynek legend: BMW M5 E39 vs. Nissan Skyline GT-R R34. Na kogo stawiasz? [WIDEO]

Pojedynek legend: BMW M5 E39 vs. Nissan Skyline GT-R R34. Na kogo stawiasz? [WIDEO]

M5-v-Skyline-2-1536x832

Podaj dalej

Segment samochodów wyczynowych był całkiem niezły w 1998 roku, ponieważ zarówno BMW M5, jak i Nissan Skyline GT-R R34 właśnie wchodziły na rynek. I chociaż wartość japońskiego samochodu skoczyła dużo wyżej niż niemieckiego sedana, który powinieneś wybrać, jeśli zmierzysz się z wyścigiem na 1/4 mili?

BMW czy Nissan?

Na papierze wybór jest oczywisty. Podczas gdy rzędowy sześciocylindrowy Nissan z turbodoładowaniem wytwarza godne 280 KM i moment obrotowy 392 Nm, wolnossące V8 BMW jest znacznie mocniejsze, wytwarzając 400 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

M5-v-Skyline-2-1536x832

Skyline GT-R R34 ma jednak kilka plusów, ponieważ jego silnik napędza wszystkie cztery koła, podczas gdy V8 M5 wysyła całą swoją moc na tylne koła. I pomimo dodatkowego wyposażenia układu napędowego, Nissan waży również o 235 kg mniej niż BMW.

Ta obniżona masa i te dodatkowe napędzane koła najwyraźniej mają znaczący wpływ, dzięki czemu wyścig na ćwierć mili ze startu zatrzymanego jest znacznie bliższy niż oczekiwano. Nie zepsuję wyników tych wyścigów, ale wystarczy powiedzieć, że najlepsza rywalizacja dwóch z trzech sprowadza się do ostatniego starcia.

Nie samą mocą człowiek żyje

Start lotny pokazuje, że sposób wykorzystania osiągów może być równie ważny, jak same liczby.

W pierwszych dwóch wyścigach (pierwszy startuje na drugim biegu z prędkością 48 km/h, a drugi na trzecim biegu z prędkością 80 km/h) BMW zostawia Nissana daleko z tyłu. Kierowca drugiego samochodu jest jednak nieugięty, że przewaga pierwszego samochodu polega prawie wyłącznie na tym, jak startuje.

Obwiniając turbo lag, prosi o rozpoczęcie trzeciego wyścigu na trzecim biegu z prędkością 96 km/h, aby zapewnić Skyline’owi przyspieszenie podczas startu. I rzeczywiście, kiedy turbosprężarka jest podkręcana, osiągi między dwoma samochodami są prawie identyczne ze zwycięstwem dla BMW.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News