PILNE: Zakaz benzyny i Diesla jest niemożliwy do wykonania! Niemcy już o tym wiedzą i zmieniają plany

PILNE: Zakaz benzyny i Diesla jest niemożliwy do wykonania! Niemcy już o tym wiedzą i zmieniają plany

tdi-diesel-znaczenie

Podaj dalej

Niemiecki minister transportu, Volker Wissing jest przekonany, że zakaz benzyny i silników typu Diesel w roku 2030 jest niemożliwy do wykonania. Początkowo Niemcy chcieli wprowadzić na drogi 15 milionów samochodów wyłącznie elektrycznych do 2030 roku. Teraz jednak zmieniają te optymistyczne plany. 

Benzyna i Diesel muszą być na drogach?

hyundai-suv-diesel-crdi

W listopadzie ubiegłego roku niemiecki minister obiecał, że rząd zamierza wprowadzić „co najmniej 15 milionów w pełni elektrycznych samochodów osobowych w 2030 roku”. Teraz jednak dodał do tego równania samochody hybrydowe, które przecież pod maską mają tradycyjną benzynę lub Diesel. Ciekawe, co będzie dalej. 

Oczywiście, 15 milionów elektrycznych i hybrydowych pojazdów to wciąż krok naprzód w porównaniu do poprzedniej administracji. Ta zakładała bowiem „tylko” 14 milionów zelektryfikowanych pojazdów, z których 10 miało być w pełni elektryczne. Niemieccy ekologowie są jednak zaniepokojeni. 

– Uzgodniliśmy jasny cel w umówię koalicyjnej. Co najmniej 15 milionów w pełni elektrycznych samochodów osobowych do 2030 roku – powiedział poseł Zielonych, Stefan Gelbhaar. – Jestem przekonany, że minister transportu Volker Wissing dokona tutaj wyraźnych i szybkich postępów. 

Hybrydy nie tak ekologiczne, jak się wydaje

skoda-superb-kombi-diesel-v6-tdi-audi

Pojazdy hybrydowe są przez niektórych postrzegane jako krok w kierunku elektryfikacji. Niektóre badania sugerują jednak, że jest dokładnie na odwrót. Prawidłowo używane faktycznie mogą być bardziej ekologiczne niż benzyna czy Diesel. Ale gdy użytkownicy nie ładują ich tak często, jak powinni… Ich waga i złożoność mogą sprawić, że będą mniej ekologiczne niż pojazdy spalinowe. 

Wissing wydaje się również cofać wcześniejsze wypowiedzi na temat e-paliw, formy gazu syntetycznego, który może być stosowany w pojazdach spalinowych. Opracowywane przez takich producentów jak Porsche, e-paliwo ma być bardziej ekologiczne niż tradycyjne paliwo. Składa się bowiem z wodoru i dwutlenku węgla wydobytego z atmosfery. Wymaga jednak dużo energii do jego wytworzenia. 

To sprawiło, że paliwo stało się alarmujące dla ekologów. Ci uważają, że należy oszczędzać je tylko dla branż, które nie mogą być całkowicie elektryczne. W rzeczywistości, w wywiadzie dla niemieckiej gazety w zeszłym tygodniu powiedział, że należy zachować je dla żeglugi i lotnictwa. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News