PILNE: Wymiana oleju na zupełnie nowych zasadach! Kierowcy zapłacą za tę usługę ogromne pieniądze

PILNE: Wymiana oleju na zupełnie nowych zasadach! Kierowcy zapłacą za tę usługę ogromne pieniądze

olej w silniku a dpf

Podaj dalej

Olej silnikowy to kluczowy element dla pracy silnika benzynowego czy wysokoprężnego w naszych samochodach. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracy jednostki, olej silnikowy należy wymieniać co roku, lub co 15-20 tysięcy kilometrów. Choć nigdy nie była to przesadnie droga usługa, wkrótce może się to zmienić. 

Olej silnikowy wkrótce będzie dużo droższy

silnik czy warto zastosowac uszczelniacz gdy bierze olej
Freepik

Choć producenci samochodów przeciągają interwały wymian oleju silnikowego nawet do 30 000 kilometrów, eksperci nie zalecają czekać tak długo. Olej silnikowy dla dobra naszej jednostki powinniśmy wymieniać co 15-20 tysięcy kilometrów. Tylko w ten sposób zapewnimy mu długowieczność i bezawaryjność. 

Do tej pory nie stanowiło to większego problemu. Dosłownie w zeszłym tygodniu wymieniałem olej silnikowy w swoim zaprzyjaźnionym serwisie. Za usługę, olej i komplet filtrów (silnik 1.5 TSI), zapłaciłem 460 zł. To dość uczciwa kwota, którą raz na rok (czyt. 15 000 km), trzeba przyjąć na klatę. 

Naprawy i konserwacja samochodów, w tym olej silnikowy, wkrótce będą jednak znacznie droższe. Wzrost cen części, smarów i olejów może wkrótce doprowadzić do znacznego wzrostu kosztów warsztatu. 

olej w silniku a dpf
freepik

Warsztaty obciążają klientów wysokimi dopłatami

Jak informuje Business Insider, „w szczególności zakup olejów silnikowych i ważnych części zużywających się stał się ostatnio dramatycznie droższy. Szef dużej wielomarkowej grupy przyznał dla portalu, że „często są zmuszani do obciążania klientów wysokimi dopłatami.” A ceny wkrótce mogą być jeszcze wyższe. 

Dyrektor zarządzający kontynuuje: „Mówiąc wprost: brak chipów był wczoraj, Ukraina jest dzisiaj. Ogromne problemy będą też jutro i pojutrze, ponieważ w Szanghaju znów szaleje koronawirus. Ma to poważny wpływ na operacje w najważniejszym porcie morskim świata. 

Według Business Insidera nawet po zakończeniu pandemii Chińczycy wstrzymają wiele części samochodowych przeznaczonych na eksport. Wszystko ze względu na ich własne ogromne zapotrzebowanie. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News