PILNE: Volkswagen po 36 latach wycofuje z produkcji kultowy model! "To koniec pewnej epoki"

PILNE: Volkswagen po 36 latach wycofuje z produkcji kultowy model! "To koniec pewnej epoki"

volkswagen-konczy-produkcje

Podaj dalej

Po prawie czterech dekadach wypełnionych sukcesami, Volkswagen zdecydował się wycofać kultowy model z produkcji. Wspólnie z sedanem na zasłużoną emeryturę na największym rynku na świecie mają przejść także Skoda Rapid czy Volkswagen Tharu. 

Volkswagen wycofuje jeden z najważniejszych modeli

volkswagen-konczy-produkcje

Volkswagen po raz pierwszy wprowadził na chiński rynek model Santana w 1983 roku. Niemcy „na próbę” sprowadzili 100 samochodów zmontowanych jeszcze w Niemczech. Zaledwie trzy lata później, we wrześniu 1986 roku, w kraju zbudowano 10-tysięczną Santanę. Przez następne 10 lat główną misją Volkswagena była pełna lokalna produkcja Santany. 

W 1995 roku już prawie 90% części do samochodu produkowano w Chinach. Kultowy na tamtym rynku model produkowany jest obecnie we wschodnim mieście Yizheng, w fabryce należącej do koncernów VW i SAIC Motors. Fabryka jest w stanie wyprodukować 224 400 sztuk rocznie. Zmiana gustu klientów z sedanów na SUV-y oznacza jednak, że nie ma wystarczającego popytu aby uzasadnić produkcję. 

volkswagen-konczy-produkcje

Volkswagen nie potwierdził oficjalnie wycofania Santany, choć przyznał, że sedan nie jest tak popularny w Chinach. Automotive News powołuje się na ujawnione dokumenty rządowe. Twierdzi, że wspólnie z tym modelem wycofane zostaną Volkswagen Tharu i lokalna wersja Skody Rapid. 

SUV, elektryczność, crossovery…

– Preferencje klientów stopniowo odchodzą od silników spalinowych w kierunku akumulatorowych pojazdów elektrycznych i modeli SUV – podała firma w oświadczeniu przesłanym do agencji Reuters. 

volkswagen-konczy-produkcje

Santana to najważniejszy model marki dla Chin w ciągu ostatnich kilku dekad. Stał się synonimem wzrostu gospodarczego tego kraju w latach 90. XX wieku. Producent samochodów z Wolfsburga sprzedał ponad 6 milionów sztuk Santany od czasu jej wprowadzenia na rynek w Chinach w połowie lat 80. XX wieku. 

Co ciekawe, pierwsze cztery generacje modelu pozostały w dużej mierze oparte na oryginalnej Santanie. Ta z kolei była nieco przeprojektowaną i zmodyfikowaną wersją… Passata B2! 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News