PILNE: Volkswagen broni Diesla przed Unią Europejską! Niemcy: "UE sama nie rozumie swoich przepisów"

PILNE: Volkswagen broni Diesla przed Unią Europejską! Niemcy: "UE sama nie rozumie swoich przepisów"

volkswagen-gtd-diesel-unia-europejska-przepisy

Podaj dalej

Volkswagen odpowiedział na zarzuty o kolejne oszustwa związane z silnikami typu Diesel, jakie stawiała mu ostatnio Unia Europejska. Niemcy tym razem nie zamierzają się jednak poddawać i mają solidne argumenty na to, aby obronić silniki wysokoprężne. To są dobre wiadomości!

Volkswagen powalczy o silniki typu Diesel

volkswagen-touareg-210tdi-wolfsburg-19

W zeszłym tygodniu rzecznik generalny Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości Anthanasios Rantos doszedł do wniosku, że Volkswagen znów oszukuje ze swoimi silnikami typu Diesel. Wydawać by się mogło, że opinia jednego prawnika wcale nie musi martwić Volkswagena, ale jest dokładnie odwrotnie. 

Rantos nie jest tylko prawnikiem, ale działa też jako druga instancja w europejskim sądownictwie. Jeśli złoży opinię do sądu, to jest to niezobowiązujący, ale bardzo ważny argument do orzeczeń sądowych. Rzadko kiedy sąd orzeka niezgodnie z jego decyzją. Ale Volkswagen szczególnie nie przejął się jego opinią, wytaczając swoje działa. Niemcy chcą bronić silników typu Diesel w obecnym kształcie i chwała im za to. 

Według prawnika, Vokswagen stosuje tzw. okno termiczne, podczas którego nie wszystkie systemy antyemisyjne są aktywowane w celu ochrony jednostki napędowej. Coś takiego jest oficjalnie dozwolone przez Brukselę, ale pan Rantos chciał pokazać, że osobą nieznająca się na technologii motoryzacyjnej może łatwo się w tym wszystkim pogubić. Szkoda tylko, że wymienia on pojedyncze elementy takie jak blok lub głowica cylindrów, albo turbosprężarka, jakby były osobnymi bytami. Poszczególne elementy współpracują ze sobą i wyeliminowanie jednego z nich doprowadzi nawet do zatrzymania samochodu. 

diesel

Okno termiczne – dozwolone czy nie?

Rzecznikowi nie podoba się jednak okno termiczne. Oto, co powiedział na jego temat:

– Jedynie bezpośrednie ryzyko uszkodzenia, które jest inicjowane przez konkretne zagrożenie podczas ruchu pojazdu, może uzasadniać użycie czegoś takiego jak okno termiczne. Z mojego punktu widzenia taka sytuacja może mieć miejsce, jeśli wadliwie działający system EGR może mieć nagły wpływ na pracę silnika jako taką, a rutynowa i odpowiednia konserwacja może temu zapobiec. 

Rzecznik więc sam przyznaje, że producenci mogą stosować okno termiczne, jeśli faktycznie służy ono do ochrony silnika. Mimo to, kwestionuje rozwiązanie Volkswagena, bo jego zdaniem służy też do ochrony EGR, a nie tylko silnika… Jeśli jednak wyłączymy EGR z gry, recyrkulacja spalin zostaje zakłócona. Odpowiednie działanie EGR jest kluczowe dla funkcjonalności całego silnika, nie mówiąc już o redukcji zanieczyszczeń. Bez niego nowoczesne silniki typu Diesel nie mogą funkcjonować tak, jak powinny. 

audi-s6-diesel-atrapa-wydechu-3

Nowoczesne TDI jest czyste

Volkswagen:W ocenie Rzecznika Generalnego zastosowanie okna terimnczego jest uzasadnione, jeśli np. ma na celu zapobieganie nieprawidłowemu działaniu zaworu EGR. To ma nagły wpływ na pracę silnika, bez zapobieżenia tym skutkom przez regularną konserwację VW. Zgodnie z kryteriami określonymi przez samego rzecznika generalnego, okno termiczne stosowane w pojazdach Grupy VW pozostaje dopuszczalne. Jego celem jest zapobieganie nagłym i natychmiastowym zagrożeniom uszkodzenia silnika. 

Ciężko się tutaj nie zgodzić z niemieckim koncernem. Przecież argumentacja Rantosa w zasadzie zaprzecza jego własnym oskarżeniom. Może pan rzecznik po prostu nie do końca rozumie, jak działają nowoczesne silniki? W każdym radzie widzimy, że Volkswagen nie zamierza odpuszczać i nie przyznaje się do błędów. Zamiast tego możemy spodziewać się prawnej batalii, zwracając UE ich własną broń. 

Przeczytaj również