PILNE: Ten nowy SUV pali tylko 0,5 l/100 kilometrów! Potężny Diesel ma 197 KM i jeździ praktycznie za darmo [ZDJĘCIA]

PILNE: Ten nowy SUV pali tylko 0,5 l/100 kilometrów! Potężny Diesel ma 197 KM i jeździ praktycznie za darmo [ZDJĘCIA]

niemiecki-suv-spalanie-diesel

Podaj dalej

Wszyscy wiemy, że dane producenta często różnią się od tego, co możemy uzyskać w prawdziwym życiu. Ten ogromny, 2-tonowy SUV ma spalać zaledwie 0,5 l/100 kilometrów i patrząc na technologię, którą kryje, może to faktycznie być prawda. Drogie paliwo czy Diesel już nigdy nie będą problemem. 

Potężny Diesel i rekordowe spalanie

niemiecki-suv-spalanie-diesel
fot. Mercedes

Na początku kwietnia Mercedes przedstawił swoje plany na przyszłość. Przykładowo, nowa Klasa C otrzyma jedynie 4-cylindrowy silnik, a w przypadku powiązanego z nią GLC mówi się o 6-cylindrowym Dieslu o pojemności 2.9 litra. To jednak były tylko plotki – nowa generacja jest już dostępna, a SUV ma 4-cylindrowe jednostki. 

W ofercie znajdziemy tylko silniki mild-hybrid i hybrydy typu pług-in, ale w przeciwieństwie do konkurencji, Mercedes przynajmniej nie zrezygnował z silnika typu Diesel. Wszak są to idealne jednostki napędowe do tych aut, uzupełnione o generator lub silnik elektryczny z akumulatorami o pojemności 31,2 kWh. Mercedes dodaje, że hybrydowy system plug-in jest bardziej kompaktowy i mocniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. 

niemiecki-suv-spalanie-diesel
fot. Mercedes

Jak dokładnie wygląda oferta? Wśród łagodnych hybryd mamy GLC200, GLC300 i GLC220d. Pierwszy z nich ma moc 204 KM, a kolejne 258 KM i 197 KM. We wszystkich przypadkach hybryda oferuje dodatkowe 23 KM i 200 Nm momentu więcej. Dzięki temu GLC300 rozpędzi się do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, a jeśli chodzi o zużycie, GLC220d ma spalać od 5,2 do 5,9 l/100 km. 

Niemiecki SUV zaskakuje

niemiecki-suv-spalanie-diesel
fot. Mercedes

Najciekawsze są jednak hybrydy typu plug-in. Mercedes postanowił w pełni wykorzystać dobrodziejstwo UE, instalując duży zestaw akumulatorów. GLC300e może zatem przejechać aż 104 km wyłącznie na napędzie elektrycznym, podobnie jak wersja GLC400e. GLC300de przejedzie nawet 117 kilometrów, co oznacza, że jedną trasę w cyklu laboratoryjnym WLTP niemiecki SUV przejeżdża niemal za darmo. 

Według UE elektryczność jest czysta, dlatego nie musi być uwzględniana w standardowym cyklu. Zamiast tego, liczone jest wyłącznie zużycie paliwa. Diesel mieści się tutaj w przedziale 0,5 do 0,7 l/100 kilometrów. 

niemiecki-suv-spalanie-diesel
fot. Mercedes

Nie jest to jednak takie różowe, jak przedstawiają to zgodnie z przepisami unijnymi producenci. Diesel GLC300de zużywa przy tym 26,7 kWh energii elektrycznej, co jest odpowiednikiem 6,8 l/100 km oleju napędowego. Zgodnie z Electricity taka moc generuje 2981 gramów CO2. Oczywiście, wciąż będziemy sporo do przodu, jeśli naładujemy przez noc hybrydę i nie zrobimy dziennie więcej niż wspomniane 117 kilometrów. Ale jeśli chodzi o ekologię, to Unia nie chce podawać prawdziwych danych, aby kusić konsumentów „czystą” energią. 

niemiecki-suv-spalanie-diesel
fot. Mercedes

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News