PILNE: Stary sprawdzony sposób na tanie paliwo wraca do łask. Tankowanie nawet o 60% taniej!

PILNE: Stary sprawdzony sposób na tanie paliwo wraca do łask. Tankowanie nawet o 60% taniej!

stary-sprawdzony-sposob-na-tanie-paliwo

Podaj dalej

Benzyna i Diesel to dwa najbardziej popularne paliwa w naszym kraju, ale w ostatnim czasie ich kierowcy nie mają łatwego życia. Bardzo drogie paliwo oznacza, że wielu z nas po prostu nie stać już na tankowanie. To z kolei zmusza nas do szukania oszczędności. Jedni przesiadają się do komunikacji miejskiej, inni stosują techniki eco drivingu, a jeszcze inni… zmieniają paliwo. 

Tanie paliwo – to wciąż możliwe

stary-sprawdzony-sposob-na-tanie-paliwo
fot. Skoda

Obniżenie kosztów jakie ponosimy na paliwo nawet o kilkadziesiąt procent może być dość łatwe i nie nieść za sobą żadnego ryzyka. Jednym z najlepszych sposobów jest wybór fabrycznego auta na LPG lub CNG. Wtedy drogie paliwo na stacjach nic nie będzie cię interesowało. 

Benzyna i Diesel są dziś piekielnie drogie – ceny zwłaszcza tego drugiego sięgają już w niektórych miejscach w kraju 8 zł/litr. Jeśli twój samochód pali około 8 l/100 kilometrów… Cóż, sami wiecie ile to pieniędzy. Wychodzi na to, że po prostu nie będzie nas stać na jeżdżenie samochodem. 

Część kierowców próbuje różnych ryzykownych sposobów, o których pisaliśmy tutaj, jednak nie zalecamy wam tego robić. Zamiast tego można sięgnąć po bezpieczny, sprawdzony i tani sposób – LPG. 

Nie tylko LPG

lpg-paliwo-ceny-paliw
fot. freepik

Oczywiście, ceny tego paliwa również podrożały, ale wciąż kosztuje ono dużo mniej niż 4 zł/litr. LPG używane jest do napędzania samochodów od dziesięcioleci. Gaz płynny, znany również jako propan-butan, jest stosowany także w przenośnych kuchenkach czy do ogrzewania naszych mieszkań. 

Jest jeszcze mniej popularne CNG – sprężony gaz ziemny w przeciwieństwie do LPG jest tankowany w postaci… sprężonej, a nie skroplonej. Oba te paliwa oznaczają również niższą emisję CO2 w porównaniu z benzyną czy Dieslem. 

Warto tankować gaz

Jeśli chodzi o CNG, jego zużycie podawane w kg na 100 km jest zwykle nawet niższe niż w litrach benzyny. W przypadku LPG jest odwrotnie – jest ono wyższe niż benzyny. Powodem jest różna zawartość energii w jednostce miary każdego paliwa. Ale nawet przy LPG różnice te nie powinny przekraczać 10%. 

Poza niższymi kosztami paliwa, samochody ze zbiornikami gazu mają jeszcze jedną zaletę – większy zasięg. Nie jest to regułą, ale większość tego typu samochodów po zatankowaniu do pełna benzyny i gazu przejedzie ponad 1000 km na jednym tankowaniu. Samochody z silnikiem Diesla wciąż są pod tym względem numerem 1, ale to paliwo jest dziś horrendalnie drogie. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News