PILNE: Skoda pokazała zupełnie nowy model! Duży sedan ma nową nazwę i świetną cenę. To będzie HIT! [ZDJĘCIA]

PILNE: Skoda pokazała zupełnie nowy model! Duży sedan ma nową nazwę i świetną cenę. To będzie HIT! [ZDJĘCIA]

skoda-slavia-zaprezentowana

Podaj dalej

Po długiej kampanii reklamowej Skoda w końcu oficjalnie zaprezentowała Slavię. To nowy sedan segmentu B przeznaczony na rynek indyjski. To kontynuacja ofensywy, którą rozpoczęła już wcześniej Skoda Kushaq. 

Skoda Slavia oficjalnie zadebiutowała

skoda-slavia-zaprezentowana

Podobnie jak Kushaq, Skoda Slavia oparta jest na platformie MQB-A0-IN, opracowanej przez czeskiego producenta specjalnie dla Indii. Model ma długość 4541 mm, szerokość 1752 mm, wysokość 1487 mm i rozstaw osi 2651 mm. Wszystko to oznacza, że jest większy niż Octavia pierwszej generacji. 

Zgodnie z najnowszym językiem projektowania czeskiego producenta, nowa Skoda przyjmuje trójbryłową sylwetkę sedana z linią dachu w stylu coupé. Choć przypomina w pewnych aspektach większe Octavię czy Superba, nie jest aż taki duży. Mimo to, na brak miejsca nikt nie będzie narzekać. 

skoda-slavia-zaprezentowana

Z przodu znajdziemy inspirowane Fabią reflektory LED, dużą sześciokątną kratkę grilla i złożony zestaw wlotów powietrza na zderzaku. Tył wyróżnia się pochyloną linią dachu i wysoko zamontowanymi tylnymi światłami LED w kształcie liter L z „krystalicznym podziałem”. Model dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia Active, Ambition i Style. Do wyboru będzie pięć kolorów nadwozia i koła o średnicy do 16 cali. 

Trochę Fabia, trochę Polo

skoda-slavia-zaprezentowana

Wewnątrz, deska rozdzielcza Slavii pochodzi w większości z supermini Fabii z mniej ekskluzywnymi materiałami wykończenia. Inne części pochodzą z Volskwagena Polo/Virtus. Jakość, technologia i design są znacznie lepsze w porównaniu z poprzednimi ofertami w tym segmencie, podczas gdy praktyczność pozostała nadrzędnym celem. Kabina jest dość przestronna, z dużą ilością miejsca dla pasażerów. 

10-calowy ekran dotykowy systemu multimediów jest połączony z 8-calowym cyfrowym zestawem wskaźników z charakterystyczną dwuramienną kierownicą. Skoda dodaje do wyposażenia także wentylowane przednie fotele, system key-less, opcjonalny szyberdach czy szereg funkcji Simply Clever, takich jak wnęka na narzędzia na desce rozdzielczej, czy podkładka do ładowania indukcyjnego. Pasażerowie z tyłu mają swoje porty USV-C, tylne uchwyty na napoje, kieszenie na smartfony, haczyki na ubrania czy elastyczne paski.

skoda-slavia-zaprezentowana 

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Skoda otrzymuje 6 poduszek powietrznych i podstawowe systemy ADAS, takie jak hamowanie awaryjne czy kontrola startu ze wzniesienia. 

Benzyna 1.0 lub 1.5 TSI

skoda-slavia-zaprezentowana

Pod maską indyjscy klienci mają do dobry trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM lub mocniejszy czterocylindrowy 1.5 TSi o mocy 150 KM. Mniejszy silnik współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną 6-biegową przekładnią hydrokinetyczną. Flagowy model dostępny będzie z 6-biegowym manualem lub 7-stopniowym DSG. Wszystkie warianty mają napęd na przednie koła. 

Samochód ma kosztować około 55 tys. złotych, czyli mniej niż w Europie Skoda Fabia. Skoda Slavia jest już dostępna do zamawiania w Indiach, a dostawy zaplanowano na pierwszy kwartał 2022 roku. Oprócz Kushaqa i Slavii firmy Skoda, strategia VW obejmuje dwa ściśle powiązane modele dla Indii noszące logo Volkswagena. 

skoda-slavia-zaprezentowana

skoda-slavia-zaprezentowana

skoda-slavia-zaprezentowana

skoda-slavia-zaprezentowana

skoda-slavia-zaprezentowana

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News