PILNE: Skoda ma zupełnie nowe logo. "To największe zmiany od 30 lat" - już nie będzie kury na masce! [ZDJĘCIA]

PILNE: Skoda ma zupełnie nowe logo. "To największe zmiany od 30 lat" - już nie będzie kury na masce! [ZDJĘCIA]

PILNE: Skoda ma zupełnie nowe logo. „To największe zmiany od 30 lat” – już nie będzie kury na masce! [ZDJĘCIA]

Podaj dalej

Dziś wieczorem Skoda pokazała zupełnie nowe logo – zamiast tradycyjnego, na masce samochodów pojawi się napis. Czeska marka ujawniła również uproszczony emblemat, który będzie używany w innych częściach marki. 

Skoda – największe zmiany od 30 lat!

skoda-nowe-logo-na-masce
fot. Skoda

Skoda potwierdziła, że następna generacja pojazdów z Czech będzie ozdobiona znakiem słownym. Na samochodach nie będzie pojawiał się tradycyjny (a nawet odświeżony) emblemat. 

Prezentując swoje świeże logo – jego ósmą iterację – wraz z nowym językiem projektowania Modern Solid, Skoda potwierdziła, że pozostają jego dwie wersje. To zaktualizowany klasyczny emblemat oraz znak słowny. 

Historyczny emblemat będzie używany wyłącznie do celów komunikacyjnych i cyfrowych. Projekt 3D zostaje zamieniony na 2D, podobnie jak zrobił to Volkswagen w 2019 roku. Również tutaj, logo jest prostsze i czystsze niż poprzednie, dzięki czemu wygląda bardziej cyfrowo. 

skoda-nowe-logo-na-masce
fot. Skoda

Zamiast logo – prosty napis

Marka stworzyła również specjalny napis, który będzie umieszczany na nadchodzących samochodach. 

Zostanie ono wprowadzone w całej gamie od 2024 roku wraz z nowymi modelami Skoda Superb i Skoda Kodiaq. Te zostaną ogłoszone w przyszłym roku i jako pierwsze otrzymają nowe logo. Następnie pojawi się odświeżona Skoda Octavia. 

Czesi zaprezentują również nowego elektrycznego, 7-miejscowego SUV-a, supermini i crossovera, które pojawią się przed 2026 rokiem. Będą to również pierwsze samochody, które zostaną wypuszczone w nowym języku projektowania Skody. 

skoda-nowe-logo-na-masce

Szkoda czy Skoda?

Skoda twierdzi, że to największe zmiany dla firmy od 30 lat. Opisując nowe logo, szef sprzedaży i marketingu Martin Jahn powiedział: – To dla nas doskonała okazja, aby dopasować naszą markę do dekady transformacji. 

W przypadku znaku słownego, projektanci włączyli do litery akcent, który zazwyczaj znajduje się nad literą S. Opisywany jest on jako klucz do czeskich korzeni. Firma chciała zachować akcent, jednocześnie usuwając zamieszanie, które wywołało zamęt wśród klientów nie mówiących po czesku.

Nowy emblemat zawiera dwa różne odcienie zieli – Emerald i Electric. Według Skody reprezentują one ekologię, zrównoważony rozwój oraz elektromobilność. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News