PILNE: Rząd zamknie "tymczasowo" wszystkie autostrady w kraju? Kierowcy są zdezorientowani

PILNE: Rząd zamknie "tymczasowo" wszystkie autostrady w kraju? Kierowcy są zdezorientowani

prędkość maksymalna autostrada-a1-przyowice-czestochowa-2

Podaj dalej

Komisja ds. Transportu stwierdziła, że Ministerstwo Transportu nie zapewniło obiecanych ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa. Posłowie zalecają tzw. „pauzę” na wszystkich pasach ruchu – autostrada ma nie być bowiem wystarczająco bezpieczna. 

Autostrada tymczasowo zamknięta?

autostrada-przepisy-mandat-2

Ponadpartyjna grupa brytyjskich posłów wezwała rząd do zaprzestania wdrażania inteligentnych autostrad. Komisja Specjalna ds. Transportu Izby Gmin twierdzi, że prace powinny zostać wstrzymane. Wszystko dlatego, że Departament Transportu nie spełnił obietnic dotyczących wdrożenia ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa. To z kolei może doprowadzić do „tymczasowego” zamknięcia wszystkich autostrad, które nie spełniają najnowszych wymogów bezpieczeństwa. 

W nowym raporcie komisja ds. transportu Izby Gmin zasugerowała, że rząd „powinien wstrzymać wdrażanie” wszystkich inteligentnych pasów ruchu. Przynajmniej do czasu, gdy dostępne będą dane dotyczące bezpieczeństwa i gospodarki z okresu 5 lat. Przed ponownym wprowadzeniem ruchu na wszystkich pasach autostrady wszystkie ulepszenia powinny być też niezależnie oceniane. 

W 2016 roku Komisja ds. Transportu Izby Gmin skrytykowała jazdę wszystkimi pasami, gdzie pobocze było używane jako „żywy” pas w celu zwiększenia przepustowości autostrady. Z najnowszego raportu wynika, że wszystkie zagrożenia dla bezpieczeństwa należało rozwiązać przed próbą wprowadzenia inteligentnych autostrad. A teraz nie ma ani jednego, ani drugiego. 

autostrada system poboru opłat

Komisja chciała rozwiązać problem zatrzymanych pojazdów. Autostrada to miejsce, gdzie jeździmy z dużymi prędkościami, a wszystkie pasy ruchu (włącznie z poboczem) to kiepski pomysł. W 2016 roku pojawił się pomysł, aby wykorzystać technologię zaprojektowaną do automatycznego zamykania pasa w przypadku awarii samochodu. Zmiana miała być wprowadzona na wszystkich autostradach i jej odcinkach. Teraz komisja twierdzi, że zadania nie da się wykonać przed 2022 rokiem. 

Zamieszanie jest ogromne 

Komisja zwróciła się teraz do National Highways o modernizację wszystkich inteligentnych pasów ruchu. Komitet zalecił również niezależną ocenę technologii bezpieczeństwa oraz ocenę postępów w radzeniu sobie z awariami. 

– Minister Transportu określił wszystkie inteligentne pasy ruchu w Anglii jak „najbardziej przebadane 141 mil dróg na świecie” – powiedział szef Komisji. – To słuszne, co robimy ponieważ zginęło wiele osób. Wielu kierowców czuje się niepewnie, używając tych pasów. Potrzeba więcej działań, aby wykazać ich wartość. Około 40% awarii na autostradach bez pobocza ma miejsce na pasach ruchu. To za dużo. Przy zastosowaniu nowej technologii, zamknięcie pasa zajmuje około 1 minuty. W 2016 r. nasz komitet został poinformowany, że ta technologia bezpieczeństwa zostanie wprowadzona dla wszystkich nowych inteligentnych autostrad „w przyszłości” i zmodernizowana na istniejących odcinkach.

autostrada mandat e toll

Pas awaryjny zwiększa przepustowość

Już sam pomysł, aby przeznaczyć pas awaryjny do jazdy po nim wydaje się być absurdalny. Sami wiemy, jak często mijamy zepsute samochody na autostradzie. Gdyby technologia automatycznego zamknięcia pasa została wprowadzona wcześniej, udałoby się uratować wiele żyć. 

Teraz jednak nikt nie wie, co robić, a całe zamieszanie i modernizacje, a potem wycofywanie się z nich, może w końcu doprowadzić do „tymczasowego” zamknięcia autostrad. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News